zaterdag 12 januari 2013

Als ik mocht kiezen?


                            ALS IK MOCHT KIEZEN

 

Ons hele leven bestaat uit keuzes maken.

Ik zou er voor kiezen dat alle corrupte overheden worden afgezet.Dat de overheid, het bankwezen en de verzekeringen niet meer door corruptie ons leeg kunnen plunderen. Geen witteboorden criminaliteit meer in Nederland.

Ik zou er voor kiezen dat het grootste deel van de wereld niet meer in armoede hoefde te leven en ieder mens zich een bestaan kan opbouwen.

Ik zou er voor kiezen dat er geen oorlogen meer zijn. Dat regeringen stoppen om volkeren tegen elkaar uit te spelen en dat ze stoppen met elkaar af te maken.

Ik zou er voor kiezen dat kinderen geen slachtoffers meer worden van oorlogen en niet meer ingezet worden als kindsoldaten.

Ik zou er voor kiezen dat mensenhandel uitgeband wordt in deze maatschappij.

Ik zou alle angst weg willen halen bij mensen die zich moeten verstoppen, omdat ze hun mening niet vrij kunnen uiten.

Ik zou er voor kiezen om alle onschuldig veroordeelde gevangenen onmiddelijk vrij te laten.

Ik zou er voor kiezen om de doodsstraf weer in te voeren, zodat alle pedofielen die misbruik maken van onze onschuldige kinderen, verdwijnen.

Ik zou er voor kiezen om de grondwet in Nederland weer aan te zetten, zodat we ons fundamentele recht terug krijgen.

Ik zou er voor kiezen dat in ieder land de rechten van de mens werden gehanteerd. Het recht op vrije meningsuiting, het recht om te leven en het recht op souvereiniteit.

Ik zou er voor kiezen dat er op een vreedzame manier onze internationale geschillen worden opgelost.

Ik zou er voor kiezen dat iedereen gelijk wordt behandeld, ongeacht het geslacht, het geloof, de huidskleur, de taal of de godsdienst.

Ik zou er voor kiezen dat we met zijn alleen kunnen leven in veiligheid en vrijheid.

Ik zou er voor kiezen dat er eerlijke rechtsgang kwam in Nederland. Rechtspraak met openbare zittingen, zonder beinvloeding van derden, zonder corruptie, collusie en belangenverstrengelingen.

Ik zou er voor kiezen dat elke Nederlander zich meer inzet voor het politieke gebeuren in hun eigen land. Dat er eerlijke verkiezingen komen en dat als wij het er niet meer eens zijn, we met zijn allen er wat aan gaan doen.

Ik zou er voor kiezen dat overheden ons zelf laten beslissen wat we willen doen. Of dat nu een beroep is wat je kiest of een studie, we hebben het recht om ons te ontwikkelen.

Ik zou er voor kiezen dat er een ziektekostenverzekering komt die door elke Nederlander te betalen is. geen overkoepelende organen meer die rijk worden van onze ziekten.

Ik zou er voor kiezen dat we weer terug gaan naar moeder aarde. Dat we de farmaceutische industrie de nek omdraaien, door natuurlijke producten tot ons te nemen en niet die chemische en synthetische pillen die tegenwoordig overal te verkrijgen zijn.

Ik zou er voor kiezen dat alle ouderen een goede oude dag konden beleven. dat ze niet geplunderd worden door instanties die zogenaamd met een warm hart voor de oude mens zorgt.

Ik zou er voor kiezen dat jij en ik nadenken over waar we nu eigenlijk mee bezig zijn. Dat de wereld niet alleen draait om virtuele gevechten en debatten, maar dat we ons samen moeten pakken om ons mooie land nog te redden.

Ik zou zoveel rijtjes nog kunnen aanvullen met waar ik voor zou kiezen, maar dan werd deze Zilla wel heel erg lang. Zoals ik al zei bestaat het leven alleen maar uit keuzes. Elke dag weer worden we geconfronteerd met keuzes. het is aan jou en mij te bepalen voor ons zelf of uiteindelijk de keuze die we hebben gemaakt de juiste is geweest.

 

Vandollum

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten