donderdag 10 januari 2013

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk!

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk!



Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen
Dit gezegde zegt eigenlijk, dat je je je leven moet inrichten zoals jij dat wilt en ook dingen kunt veranderen als je iets niets leuk vind. Het leven kan gewoon super leuk zijn als je zelf initiatieven neemt om het een beetje gezellig te maken.
In ons leven gebeuren nu eenmaal dingen, die dit geluk verstoren.
Je kan je zelf als slachtoffer opstellen en daarmee je eigen verantwoordelijkheid wegschuiven.
Ik moet altijd denken aan de mensen in concentratiekampen, die heel wat gruwelijkere dingen hebben gemaakt dan echtscheiding, faillissement of verraad. De kracht van de mensen om te overleven kwamen voort uit hun missie, vanuit hun waarden en de zin die ze gaven aan het leven.

Ik ben zelf ook moeten groeien in de 53 jaar dat ik op deze aarde rondloop.
Het opgroeien verliep moeilijk en ik kwam in contact met tegenslagen.
Mijn huwelijk liep mis en mijn carrière verdween .
Ik werd bedrogen door familie, kinderen, vrienden en partners en de laatste jaren bedrogen door de politiek, de Staat en alle overheidsinstanties. Ik heb alles over me heen laten komen als een vloedgolf en ben qua persoonlijke groei naar een nulpunt gezakt. Ik voelde geen geluksmomenten meer en verloor mijn eigen normen en waarden.

Een vriendin zei me ooit:

Vandollum, indien je pas in je diepste dal zit, zal je zien en voelen wat je moet doen. Je zal er sterker uit komen als ooit tevoren en je zal weer geluk en liefde ervaren. je zal je capaciteiten ontwikkelen voor je zelf en het zal jou als mens verrijken.



Ik ben uit het diepste dal geklommen en ben weer gaan groeien.
Ik heb de verantwoording voor mijn leven weer in eigen handen genomen en ben weer terug gegaan in mijn spiritualiteit. Ik maak gebruik van mijn eigen kracht en dag voor dag gaat het steeds beter. Geluk is het waard om na te streven. het geeft je een creatief, liefdevol, rijk, wijs en vreugdevol leven. Ik heb nooit van excuses gehouden. Weglopen voor verantwoording, weglopen voor gevoel, weglopen van relaties of weglopen van je eigen falen. Je kan leren van de dingen die je zijn overkomen en andere mensen vanuit je eigen ervaring inspireren. Door alles wat ik heb meegemaakt geloof ik nog steeds in de mens. Ik geloof in zijn kracht, de intuïtie, de liefde, de passie en het geluk.Je eigen reactie maken vaker de optelsom voor jou geluk.

We moeten ons niet meer laten leiden door anderen of voldoen aan andermans verwachtingen. Je laat zelf de spelers toe die deel uit maken of gaan maken aan je leven. Ik zeg altijd gif brengers blijven buiten de deur. Jullie hebben het vast wel eens meegemaakt dat je bezoek hebt gehad, je de poten onder je lijf hebt uitgelopen, je hebt geprobeerd een gesprek aan te knopen, enz.

Als je terug kijkt op het bezoek heeft het je niks effectief gebracht. het bezoek zadelt je op met hun angsten, problemen, zijn niet geïnteresseerd in jou of je gezin, wat er bij jou speelt of wat jou dromen en wensen zijn.

Wil je dit soort gif brengers uit je leven hebben zal je zelf de regisseur moeten worden over je eigen leven. Wensen kenbaar maken en grenzen stellen.
Als je het heft in handen neemt, ga je andere mensen aantrekken en positiviteit komt op je af.



Ik ben verantwoordelijk voor alles wat ik om mij heen creëer.

Ik ben verantwoordelijk voor mijn gedachten, waar ik gebeurtenissen en situaties mee beïnvloed.

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen geluk; mijn eigen well-being.

Ik ben verantwoordelijk voor mijn acties of het gebrek daaraan.

Ik ben verantwoordelijk voor mijn leven!

Vandollum


Geen opmerkingen:

Een reactie posten