donderdag 26 september 2013

De energieën om mij heen van de natuur en het heelal

De energieën om mij heen van de natuur en het heelal




Na alles wat ik meegemaakt heb de afgelopen jaren waren mijn positieve energieën om mij heen heemaal verdwenen. Ik zit nu een aantal manden midden in de natuur in een schamel hutje en heb mijn energieën weer opgeladen. In mijn directe omgeving krijg je interactie met je omgeving.

De bomen om je heen, het gras en de diepe aarde onder je voeten.
Ik denk dat je zelf ook wel eens bent gaan wandelen in het bos en in je hoofd zit een moeilijke gedachte. Het duurt niet lang of deze gedachte wordt weg geëbd door het fluiten van de vogels en de stilte van het bos. Het kan ook zijn dat je lekker langs het strand gaat uitwaaien om je gedachten te veranderen. Interactie met dieren is ook heel belangrijk zoals met honden en katten.

Leven en ervaren door interacties met de natuur, de dieren en de mens.
Ik ben een lange tijd heel erg ziek geweest en nam mijn klachten ook mee naar dit stukje paradijs. Want dat is het ondertussen voor mij geworden. Het lichaam kan zoals je weet zichzelf genezen.
Mijn lichaam was overbelast door negatieve spanningen, door ziekte, door slechte voeding.

 Ik heb deze symptomen jarenlang onderdrukt en dit leidde weer tot chronische ziekteverschijnselen.
Toen ik weer alles had verloren, kwam ik er achter dat ik alleen verantwoordelijk was voor mijn gezondheidstoestand. Je eigen gezondheidstoestand zijn de ervaringen die je meemaakt en intens beleeft. We hebben allemaal een natuurlijke kracht in ons, de kracht van genezing.




Als allereerste ben ik stress gaan elimineren, stress door anderen aan mij opgelegd. Niemand kan me hier in deze hut nog stress bezorgen behalve ik zelf of misschien de hond van de eigenaren die mijn bank probeert op te eten,lol.


Ik ben gaan voelen met welke emoties ik morgens wakker werd, welke gedachten zijn van mij liefdevol en welke vol haat en woede. Ik moest emotioneel genezen voordat mijn lichaam kon helen. Ik ben positiever gaan denken en dat heeft ook een belangrijke rol gespeeld bij mijn helingsproces.


Je lichaam reageert op elke gedachte die je hebt. Soms zijn je hersens gevuld met gevoelens van haat, jaloezie, woede, frustratie en pijn. Soms is er onrecht of een andere negatieve emotie die zich vastzet in je lichaam.





Ik heb het ervaren en het maakte mijn lichaam en geest ziek. Veel mensen krijgen hartaandoeningen, omdat ze zich verloochenen van vreugde en plezier in hun leven. Indien je liefde toelaat in je hart ben je in vrede met je eigen gevoelens. Indien je er voor kiest om lief te hebben dan ervaren je lichaam en geest dat als een positieve energie.


Het is belangrijk dat vooral ik in mijn situatie me veilig voel, beschermd. Daarom zal ik moeten vertrouwen in het proces van het leven, want de voeding van je geest is de beste voeding die je maar kunt bedenken. Ik creëer nu positief positieve energieën om mij heen.


Door positief te denken creëer je de toekomst

Ik heb mijn geloof in God en Hij laat mij elke morgen weer een prachtige zonsopgang zien. Ik kijk dan uit mijn kleine raam of zit op de veranda en hoor de vogels fluiten. De statige bomen buiten mijn hut en de mooie natuur in het bos waar ik zo in kan wandelen. Energie krijg ik van de kleine meid hier van de eigenaren die wel eens bij mij komt vingerverven. Je ziet dan die kleine oogjes stralen van plezier als ze van mij een hele behangrol mag vol kliederen. De labrador die hier rond loopt en zijn neus op mijn schoot legt want hij weet precies waar de koekjes liggen. Dit dier dat mij soms geelschap verschaft door aan mijn voeten te liggen en nachts met mij een wandeling maakt in het bos, dat geeft me energie.





De energie waar ik over praat is de energie die je zelf uitstraalt. Je kijkt met grote ogen van verwondering de wereld in en waardeert alles als een geschenk van God, inclusief je eigen leven in harmonie met de natuur.
In plaats van ons zelf te zien als verbonden met de wereld, waarin we rondrennen en proberen aan alles te voldoen. In plaats van het leven te accepteren zoals het is, draaien we aan ons ego, creëren we chaos, onbalans, dus een onvolmaaktheid.
Voor mij is dat de pure ironie!
Bezin je zelf met positieve energie door vijf minuten bewust om je heen te kijken. Ga naar buiten en richt je op de wonderen om je heen. Je gaat leven met veel meer waardering en dankbaarheid als voorheen en je gaat leven in ontzag.

Ieder mens zou zich moeten herinneren dat ze ook een wonder zijn !


Lekker winkelen zonder zorgen - Gratis verzending en retour

Geen opmerkingen:

Een reactie posten