maandag 16 september 2013

Muziek is heel belangrijk in mijn leven

Muziek is heel belangrijk in mijn leven



Ik ben net in bad geweest, heb me een glas rode wijn ingeschonken en luister nu naar Into the Mystic van Van Morrisson. Daarvoor toen ik in bad zat hoorde ik Dust in the Wind. Ook zo´n mooi nummer en daarna Heaven help van Lenny Kravtiz. Ik lig nu in ene handdoek gewikkeld op bed en denk na over prille liefdes en de onschuld van mijn jeugd.

Ik ben opgegroeid met muziek en luisterde naar Michael Jackson, Kool in the Gang en Stevie Wonder. De muziek van de tachtiger jaren had een uniek geluid. Er zijn genoeg redenen waarom ik van muziek hou. Het helpt me door de dag en het helpt me bij het slapen gaan. Het helpt mij als ik schrijf en ik hou gewoon van de sound van allerlei muziek. Ik wordt morgens wakker met muziek en muziek kalmeert me ook.

Sinds ik al een klein meisje was speelde muziek een rol in mijn leven.
 Mijn ouders hadden altijd muziek op staan en je luisterde er automatisch naar. Een oude pick-up met singels en elpees kan ik me nog goed herinneren. Je leert verschillende genres van muziek te waarderen en muziek in je ziel op te nemen.

 Liefdevolle muziek is er veel en het is zelfs heerlijk als je er bij gaat zingen.
Ik reken er op dat muziek mij inspireert met al mijn creatieve inspanningen. Het werkt ook lekkerdere als je een muziekje op hebt staan. Ik verbaas me er elke keer over dat je muziek nooit helemaal kunt begrijpen. Muziek is op zich een prachtige wereld waar je steeds weer opnieuw mooie toen kunt ontdekken. Bij muziek kan ik mezelf zijn en hoef ik me niet te verbergen.

Muziek roept verschillende reacties op bij mensen, massaal en individueel. Een snaarinstrument verleidt een minnares en een treurmars troost de rouwende. Muziek vult je dag met vertrouwde en vreemde klanken, melodieën en bewegingen.

Shakespeare zei ooit: Als muziek het voedsel van de liefde is dan overvoedt me maar.
Ik ben echt ervan overtuigd dat muziek kan helen, vooral instrumentale muziek die je ziel kan verlichten en de magie heeft jou pijn weg te nemen. Ik luister ook echt naar teksten van muziek en laat ze diep tot mij doordringen. Sommige liedjes voel ik in mijn hart en mijn hart slaat het zelfde ritme dan als de beat van de muziek.

Ik krijg soms kippenvel alleen al bij het idee om naar muziek te luisteren. Ik speel muziek in allerlei gemoedstoestemmingen en pas de muziek er op aan, Ik draai klassieke muziek als ik rustig wil worden en wat vlottere muziek als ik een goed humeur teug wil brengen. Met muziek kan je alle werelddelen bereizen en genieten van de muziekculturen die dit land met zich meebrengt.

Zonder muziek zou ik niet kunnen leven.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten