maandag 16 september 2013

Vrede op aarde

VREDE OP AARDE



Ik was al vroeg op vanmorgen, daar mijn bovenbuurvrouw altijd de grote schoonmaak begint op maandag. Het lijkt af en toe wel of mijn hele plafons naar beneden komt, als ze haar meubilair gaat verplaatsen. Maar morgenstond heeft goud in de mond zeggen ze. Speld in mijn haren gedaan, vlug de jas aan en snel de chihuahua van mijn dochter uitgelaten. Die vond het te koud buiten en rende na een plasje en poepie, weer snel naar binnen. Met een heerlijke kop koffie op tafel, mijn korenlander snee brood met kaas ernaast en de chihuahua op mijn schoot, keek ik even naar het journaal.

Nou daar was ik snel van genezen zeg.Schietpartij op basisschool, mensen omgekomen in woningbrand, drugs bendes, dodelijk verkeersongeluk en andere misselijk makende nieuwsberichten. het enigste nieuws wat ik wil horen is dat dit kabinet valt.Ik zal er eens gaan over nadenken hoe wij als burger een motie van wantrouwen kunnen indienen. Alleen al ons belastinggeld, het geld van hardwerkende mensen, wat over de balk gegooid wordt. Nederland maakt zijn eigen problemen, vangt er miljoenen voor en wij zijn de dupe. Sociale zekerheid wordt geprivatiseerd, inkomensdaling, verhoogde zorg premies pfffff.

Ik heb me lang bezig gehouden met Onrecht.

Vechten tegen onrecht heb ik van kleins af aan gedaan. Dat zit in de mens Vandollum. Ik wil me eigenlijk niet meer bezig houden met de verschrikkingen van de wereld gemoederen.De beelden die ik af en toe te zien krijg, blijven zelfs in mijn slaap nog op mijn netvlies branden. Er heerst grote chaos over de wereld en er komt geen einde aan. het wordt alleen maar erger en Europa heeft zijn laatste adem uitgeblazen.

We zijn zo gewend geraakt aan ellende, geweld en onvrede. Het zit diep geworteld in ons systeem. Afgunst, jaloezie, oordelen, meningen, materialisme, onrecht, discriminatie, oorlogen, geweld, misbruik, corruptie, hongersnood, vervolging, achterbaksheid, armoede, deze zaken beheersen ons leven.

Het maakt ons niet uit hoe we die informatie krijgen.
We zuigen de informatie met alle kracht naar binnen.


De perfecte wereld bestaat niet, maar een wereld met deze elementen is totaal imperfect. Er is geen echte samenwerking meer, omdat mensen altijd uit zijn op eigen gewin. We worden niet meer ingeschat op de persoon die we zijn, op de normen en waarden die we geven aan het leven, maar we worden ingeschat op schoonheid en bezit. Eigen meningen worden niet meer getolereerd en je moet je vast houden aan de meningen die voor je uitgestippeld worden.







We zitten dicht bij de feestdagen, waar we elkaar voorbij rennen om zoveel mogelijk op tafel te zetten, om anderen te overladen met materialisme en mee te doen aan de in het leven geroepen kerst hype. Het zou goed zijn als we eens terugkeken op het afgelopen jaar.


Wat zijn de kernpunten en wat was er nu echt belangrijk in je leven!


De leiders van deze wereld slaan de handen ineen en doen niks om te voorkomen dat we dadelijk geen land meer hebben. We moeten schouder aan schouder staan en samenwerken, zodat het verval tegen wordt gehouden. Vrede is een algemeen begrip en we zien het bijna niet meer om ons heen.
De een gunt de ander nog geen daglicht in de ogen.

We moeten vooruit kijken en werken aan een wereld, waarin we in vrede kunnen leven. Waar we eten en drinken genoeg hebben en wij ons huis met hand en tand kunnen verdedigen. Waar we het zwaar verdiende geld, zelf kunnen uitgeven en beheren, zodat we corruptie en collusie uitbannen uit ons bestaan. We zijn verplicht aan onze kinderen een veiligere omgeving te creëren, zodat pedofielen en verkrachters geen kans meer krijgen om onze kinderen te misbruiken.

Vrede begint nooit aan de buitenkant.


Het begint in je hart.


Vandollum







Geen opmerkingen:

Een reactie posten