zaterdag 14 september 2013

Water gehoorzaamt aan onzichtbare trillingen en kan dansen op klanken!

Water gehoorzaamt aan onzichtbare trillingen

en kan dansen op klanken!

 

Vaak denken wij dikwijls dat we het allemaal al eens gezien hebben, en dat we het leven voor het grootste deel doorgronden. Maar we kunnen niet verder afdwalen van de waarheid wat mij betreft, als we dergelijke stellingen aanhangen en/of verdedigen.
 
 
 
Want wat weten we nu werkelijk als we bedenken dat we zelfs de bron van dat weten (de hersenen) maar nauwelijks kennen, laat staan kunnen doorgronden?
 
 
 
 



Ik heb wel eens van die momenten dat ik het leven in al haar opzichten bevraag, en dan heb ik het niet over de menselijke interpretaties of uitleg van wat volgens hen het leven is. Nee, dan heb ik het over de zaken die ons dagelijks omringen en die we voor lief nemen zonder zelfs maar zoiets als een fractie van de aard te begrijpen. In die speurtocht raadpleeg ik dan ook dikwijls het echte leven en het internet.
 
 
Een prachtig voorbeeld van zeer opmerkelijk gedrag van water vindt je hier:
 
 
 
 
 
 
 
Maar ook de menselijke stem is niet voor een gat te vangen. Wanneer het stemfenomeen Michael Gregorio de microfoon ter hand neemt laat hij met het grootste gemak niemand minder dan Joe Cocker, Edith Piaff, Ray Charles en anderen vanuit zijn mond voorbijkomen.
 
 

Of wat te denken van stembanden die werkelijk geen grenzen kennen en de gitaar van Jimi Hendrix doen herleven?
 
 

De wonderen van dit leven en de zaken die ons omringen of ons misschien wel op straat passeren laten zich niet zomaar verklaren, maar ze zijn er en maken een dansje van het leven. In het geval van het water letterlijk, in het geval van Michael Gregorio figuurlijk.
Iedere keer als ik over zaken als deze nadenk vraag ik me af wat we nu werkelijk weten. Waar liggen nu werkelijk de grenzen of, beter nog, bestaan ze wel?
 
 
 
 
 
Niet voor mensen als Hank Azaria die dure Hollywood restaurant belde en met de stem van Sylvester Stallone altijd een tafel voor zichzelf en tussen allerlei beroemdheden wist te reserveren:

Het leven is een wonder, ik ben er zeker van.


Er zijn geen andere grenzen dan die we er zelf aan stellen en ons kunnen kan niet aan de hand van een paar tabellen worden verklaar. We weten niets zeker, misschien alleen maar dat het leven mooier, grootser en vindingrijker is dan we ons kunnen voorstellen.

En de natuur?

Al even onbegrijpelijk van aard.
Zelfs als de vogel in kwestie ons letterlijke alle menselijke gereedschappen ten gehore brengt:
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten