vrijdag 20 december 2013

n de Oekraïne trotseren de massa's de kou om de Europese Unie tot een stop te dwingen!


In de Oekraïne trotseren de massa's de kou

om de Europese Unie tot een stop te dwingen!




Ik vraag het me dan ook steeds vaker af: moeten we ons als in elkaar stortend Nederland niet eindeloos schamen in het licht van het gebrek van ons handelen? Ik vindt van wel.
Overal rondom ons heen barsten de landen letterlijk uit hun voegen in hun strijd tegen de onderdrukking van de Europese Unie, maar hier in Nederland ontmoeten we slecht klagers die werkeloos toezien op het ontmantelen van ons sociale stelsel en uiteindelijk, als er niet al te veel meer over is, braaf en zwijgend de rijen voor de voedselbanken gaan staan te bevolken.

Het zijn dan ook beelden als deze die mij het schaamrood op de kaken zetten als ik in Nederland om mee heen kijk. Stille en teruggetrokken mensen met nauwelijks iets om handen, die zich in hun huisjes blijven verschansen en hopen dat de storm wel over zal waaien.
 
Goed nieuws voor de verkondigers van die onzinnigheid: de storm zal ook overwaaien, maar een Nederland achterlaten waarin het doden van een zuigeling verwordt tot een goede daad – een Nederland dat onleefbaar zal zijn voor de opkomende generatie – een Nederland waarop geen jeugd nog ooit aanspraak zal maken en waarin geen kind nog levensvatbaarheid zal vinden.
 
 
 
 
 
En dit allemaal omdat we hier het lef hebben om, gelijk kamikaze vliegers, te wachten totdat de Haagse piloten dit gedoemde toestel van Oranje definitief de grond in boren!
Want voor zoveel lafheid is lef nodig, een krankzinnige vorm van lef, die achteraf nooit meer goedgepraat kan worden wie het ook maar is die dan de geschiedenis schrijft!
Wat een zielig en laf zooitje zijn we in werkelijkheid en ik vraag me dan ook af wanneer de dikke Van Daele een foto van de molentjes en klompjes plaatst achter het woord onderkruiper!

Wat een weerzinwekkende meesmuilende bende strekt zich hier uit van horizon tot horizon, van dijk tot dijk! Maar gelukkig hebben wij nog Linda de Mol die zich onze armoede zo aantrekt dat ze ‘iets van de grond wil krijgen’ maar er niet al teveel over wil vertellen want ‘straks lukt het niet!’

Het zou me dan ook verbazen in een land waar het zelfs de voedselbanken lang niet altijd lukt om nog aan voedsel te raken, hetgeen lukt waarover nu alvast niet gesproken mag worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten