donderdag 21 november 2013

Er zijn genoeg tekenen dat jouw kat van je houdt

Er zijn genoeg tekenen dat jouw kat van je houdt




Ik heb zelf ook twee katten gehad, de ene was een Europese kort haar en de ander een rasechte Siamees. In het begin was ik katten vreemd dus had er geen verstand van of ze me nu wel begrepen en of of ze me wel aardig vonden ja of nee. Katten zijn vaak moeilijk te lezen vooral als je net met katten begint. Toch zijn er talloze manieren dat ze met jou communiceren alleen je hebt het niet door.
Katten hebben allerlei manieren om met jou te communiceren vooral via lichaamstaal. Ze kunnen snorren, sjirpen, miauwen,grommen, sissen, allerlei combinaties van geluiden.



Kopjes geven



Indien je de voordeur binnen loopt zal de kat je begroeten, ze geeft je een kopje langs je been af of als je haar aait langs je hand. Het is een vorm van begroeting en van genegenheid. ik zie het als een geheime handdruk maar dan van de kat. Ik kreeg kopjes langs mijn handen, benen, schoenen en ga zo maar door.


Spinnen




Er zijn vele manieren van spinnen maar als je jouw kat heerlijk kriebelt of aait dan krijg je een liefde spin terug. Een spin van genot omdat je hem of haar verwent en zij uit haar liefde terug naar jou.


Iets brengen




Ze komen je ook vaker iets brengen, een verdwaalde sok of een bolletje wol of een van hun speeltjes. Ze kunnen zelfs met een dode vogel naar binnen komen zoals die van mij een keer deed of hun prooi van muizen. Ze brengen jou een cadeau omdat ze van ej houden, het is voor hen een bijzondere gave.


Spelen




Katten houden van spelen dat is voor hen genieten, quality time. Zelfs oudere katten zullen nooit de speeltijd verliezen. Ze dagen je uit en willen spelen met hun allerliefste metgezel.

Buikje aaien





De kat voelt zich zo ontspannen en vertrouwt je helemaal. Mijn kat gooide zich altijd op de grond als ik net iets wilde gaan doen en wilde dan dat ik haar buikje deed kriebelen. Het kan een gevoel van genegenheid zijn of een teken dat ze willen spelen.


Je oren likken of zachtjes bijten



Mijn Siamees had de eigenschap om vaker aan mijn oren te likken en dat ging nog wel. Maar ook hij had de eigenschap om zachtjes te bijten van die liefdes hapjes. Indien hij op mijn schoot lag dan begon de hele knabbel parade. De ander likte je hand af of je onderarm of ook als ze op je borst lag zachte likjes geven op elk stukje huid wat maar bloot was.


Kneden met de poten




daar kwam hij weer aan en ja hoor gewoon lekker met de poten in je lijf duwen. Het zogenaamde kneden wat ze met de poten doen voordat ze een plekje vinden om te gaan liggen. Kitten's doen dit om de melkproductie te stimuleren. Mijn kat kwam uit het asiel en zo met en met begon ze dit steeds vaker te doen. Ze voelen zich dan lekker en geborgen.

Slaperige ogen




Je kat ligt heerlijk op de rand van de bank te slapen en knippert langzaam met haar ogen zo half dicht geknepen. Indien ze dit doen voelen ze zich helemaal comfortabel met de situatie waarin ze zich bevinden, totaal vertrouwen, relaxed. Ze voelen zich veilig in de situatie en je moet eht zien als een soort genegenheid naar jou toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten