donderdag 21 november 2013

Laat die oude wereld maar ineenstorten

Laat die oude wereld maar ineenstorten




Regelmatig hoor ik verhalen van mensen die ontevreden zijn met hun leven. Ze zijn ontevreden met hun werk of zelfs in hun liefdesleven. Ze vinden het werk wat ze doen niet zinvol meer of hebben het gevoel dat ze op een loopband lopen zonder einde. De druk wordt te groot en de passie wordt niet vervult.


Mensen blijven steken in een vast patroon, door financiƫle druk, door een gevoel van verplichting, door druk van familieleden. Mensen raken ongemotiveerd, gefrustreerd en moedeloos.


Waarom zou je in deze situatie blijven zitten als het ook anders kan?

Het is voor veel mensen moeilijk om hun oude levensstijl te verlaten.

Ik heb het zelfde meegemaakt doordat ik gewend was geraakt aan die levensstijl en eigenlijk vond ik het ook wel gemakkelijk. Of het nu mijn huwelijk was wat ik zeer moeilijk vond om te verlaten, of het nu mijn geliefde was, mijn huis, mijn inkomen, allemaal dat soort vragen.
Toch als je eenmaal de knoop heb doorgehakt ben je opgelucht, je ervaart een gevoel van vrijheid, je hebt de juiste beslissing genomen. Je ervaart weer andere gevoelens zoals opwinding, vreugde, optimisme, berusting en overgave. Je verhoogt je gevoel van bewustzijn, je bent meer wakker en alert. Zodra je angst en zorgen zijn verdwenen komen de meer positieve gedachten. De meer toekomstgerichte gevoelens, je leert moed kennen, een interessante verschuiving.


Vaker klampen mensen zich vast en uitzichtloze relaties zoals ik en dan ineens gooi je na 27 jaar de handdoek in de ring. Alles verandert om je heen en de ene na de andere verschuiving vindt plaats. Ik ging kleiner wonen, ik leerde te leven met de middelen die ik had en de werkelijkheid deed eigenlijk helemaal niet zo´n pijn.


Je vermijd eerdere fouten en schraapt de leien bij elkaar om nieuwe ervaringen op te bouwen.
Indien je ook in zo'n situatie zit dan aarzel niet jaren lang om een besluit te vormen maar kies voor je zelf. Overweeg om het negatieve los te laten en eht positieve weer in je leven te laten. Iedere dag een stapje, iedere dag weer een stukje verder, iedere dag weer een stapje dichter bij je zelf.


De oude wereld waarin jij niet gelukkig was vervaagd en ebt weg en de nieuwe wereld ontvangt je met een stralende hemel. Je ontmoet weer nieuwe mensen als jouw relatie is stuk gelopen en je vindt ook wel een baan waarin je je passie uit kunt leven. Materiƫle dingen kunnen vervangen worden voor dingen van emotionele waarde.





PLANT EEN ZAADJE VOOR JOUW TOEKOMST



Geen opmerkingen:

Een reactie posten