woensdag 6 november 2013

Mijn Ziel is Mijn Kompas

     Mijn Ziel is Mijn Kompas




Ik denk dat iedereen dit wel herkent dat er een innerlijke stem af en toe met je praat. Een ziel die tegen je spreekt in je dromen, door middel van je intuïtie, door middel van je gedachten en verlangens.

We leven in een cultuur waar empathie, emotie en intuïtie gaven zijn die als zwak worden aanschouwd. Je ziel waarschuwt jou als je leven ondermijnt wordt. Je ziel is als een soort kompas die jou jouw richtingen aangeeft in je leven.

Ik bedoel met kompas een soort verborgen innerlijke gids die een weg baant voor jou door de wildernis van het leven. Ik heb nog een oude kompas van mijn opa tussen mijn spullen en keek er naar toen het idee voor dit artikel ontstond. Elke kompas wijkt een beetje af en zal je nooit rechtstreeks naar je doel toe leiden en vaart nooit een directe koers. Een kompas geeft alleen maar een richting aan naar je eindbestemming. Mensen moeten zich eens gaan bedenken wat hun eigen kompas is voordat ze de richting van iemand anders aantasten.




Onze ziel en onze geest is een speeltuin van spelletjes en praatjes. Soms zie je niet dat je in cirkels loopt en daar komt je kompas weer boven. Je ziel zal altijd blijven bestaan vanaf het moment dat je geboren wordt totdat je sterft. Wanneer we in het leven gewond raken dan zoeken we naar genezing. Genezing door middel van vergeving, genade en liefde.
Mijn kompas van mijn ziel reist mee met mij door mijn leven. Af en toe gooit mijn kompas een balletje op en door middel van een teken waarschuwt mij mijn intuïtie voor dreigend gevaar. Je kompas laat zien wat liefde is, wat vrede inhoudt en wat empathie is.
Ons menselijk hart, onze ziel, vindt altijd weer de diepere liefde in ons. Een liefde die je weer een maakt met je zelf en met de wereld om je heen. Onze ziel onthoudt onze impulsen en is een gast in jouw hart.



Kompas van mijn ziel


Mijn kompas is altijd bij mij
wijzend in de goede richting
Een kompas die begeleidt
Vanuit mijn ziel van binnenuit

Indien je jouw kompas vindt
Als je voelt met heel je hart
Ben je bevrijd van binnenuit
En kan je leven in jouw waarheid

Jouw eigen kompas in indigo duisternis
Zwevend over bloedrode zonsondergangen
Jouw signaal van jou verlangens
De geboorte van jouw harten dromen

Jouw kompas navigeert
Niet door geluid of klanken
Je voelt de Goddelijke vonk
Die leven blaast in je ziel



Geen opmerkingen:

Een reactie posten