zondag 10 november 2013

Waarom laten niet meer mensen hun eigen innerlijke kind zien?

Waarom laten niet meer mensen

 hun eigen innerlijke kind zien?



Ik ben nu half in de vijftig en heb al heel wat lachjes in mijn leven gehad. Toch zie ik mensen om mij heen die met een masker op door het leven gaan. Ik weet dat ze en humoristische kant hebben maar ze laten hem nooit zien. Waarom zijn mensen eigenlijk bang om hu ware identiteit te onthullen? is het de maatschappij, is het een angst voor mensen in het algemeen of zijn ze bang voor het oordeel wat mensen vellen.

Het is dat ik mijn kinderen bescherm, hun identiteit niet prijs geef, maar anders moesten ze hun verhalen maar eens hier publiceren. ik heb schijt aan wat anderen van mij denken want ik blijf gewoon me zelf. In welke omstandigheid dan ook. Onze maatschappij legt een druk op het volk wat abnormaal is. mensen lopen vaak als zombies door de straten, gejaagd door hu leven, door de druk van het leven. Ik zie mensen zelden lachen maar wel meteen ergens op aflopen als er sensatie valt te beleven.


Waar zijn al die luchthartige geesten die rondzweven op deze aarde. waar zijn de lachebekje´s, de humoristen, de mensen met een volle en gulle lach?


Jullie weten waarover ik praat, die mensen die je laten lachen zodat je schuddebuikend over de grond rolt van het lachen. Die mensen waarmee je slap kunt ouwehoeren en er niet voor aangekeken wordt. mensen die leven vanuit hun humor en er vreugde bij ondervinden als ze een lach op iemands gezicht kunnen toveren.


We naderen nu dadelijk een maand van feestdagen waarbij elke lach welkom is.
Gebruik je magie van de lach zodat we een blijde decembermaand tegemoet kunnen gaan.
Ik kijk altijd naar kinderen en naar hun lachjes die mijn hart laten smelten. Mijn eigen kinderen hebben heel wat lachjes gehad want ik was een moeder die ze zelfs dagelijks voor de gek hield. met humor iets duidelijk maken, met humor en zelf laten nadenken, met humor ze inspireren en laten groeien.

De magie van de lach is een gave van God




Ik haal vaker het innerlijke kind bij mij naar boven via de lach. Humor heeft me al door moeilijke tijden heen gesleept en me gered uit wanhopige situaties. Het distantieert je van tragische gebeurtenissen uit jouw leven en het troost je bij teleurstelling en pijn. Humor en lachen laat je aan het leven vasthouden als er geen uitweg meer is. het biedt een kans om naar je eigen leven te kijken vanuit een andere hoek en het zet mensen en jezelf aan tot lachen.
Ik zie vaak een wereld voor me met mensen die zichzelf hebben terug gevonden door te graven in zichzelf en op zoek te gaan naar wei ze zelf zijn. Hun eigen innerlijke kind naar boven halen en de muur af laten brokkelen die de maatschappij ze heeft opgelegd.
Humor en de lach is een fenomenale krachtige manier om saamhorigheid te creƫren en het volk weer naar elkaar toe te laten groeien. Menige binnen pretjes hebben de mensheid al gered en een nog krachtigere glimlach maakt je los van het moeilijke leven van alledag.
Hoe meer je lacht hoe meer je eigen kracht verschuift

Laten we met zijn alleen deze lachjes in een pot doen en gratis de lachjes uitdelen over de hele wereld




Geen opmerkingen:

Een reactie posten