woensdag 13 november 2013

Het volk leidt onder depressie in recessie

Het volk leidt onder depressie in recessie




Ja mensen het is een groot probleem voor veel mensen om in deze moeilijke tijden het hoofd boven water te houden. ik ben ook vaak chagrijnig omdat ik geen uitweg meer zie vooral als het gaat om mijn maandinkomen bij elkaar te sprokkelen. veel mensen lijden in deze recessie, in deze crisis en trekken zich terug in isolement. Mensen die van dag tot dag leven en bezuinigen moeten op eten omdat de rest van hun inkomen op gaat aan vaste lasten.

Mensen slepen zich naar het werk omdat ze moe zijn van stress, intimidatie, belasting, werkdruk. er zijn geen banen meer te verkrijgen op dit moment en indien men een uitkering heeft moet men deze uitkering verdienen door blaadjes te prikken met een stok in het park. Ongeacht of je nu in de ziektewet zit of niet. Mensen worden prikkelbaarder en lijken geen hoop meer te hebben voor de nabije toekomst.

Wat kunnen we er aan doen en hoe kunnen we weer rust vinden in ons leven ?

Depressies tijdens deze moeilijke tijden zijn heel normaal. je mag rustig het even niet meer zien zitten, maar jezelf voortdurend wentelen in zelfmedelijden heeft ook geen zin. mensen worden depressief omdat ze hun emoties en gevoelens of gedachten niet uiten en beginnen te zeuren over onbenullige dingen. Je mag rustig toegeven aan zelfmedelijden maar trek jezelf er na een paar uur weer uit.


Indien je het niet meer ziet zitten dan ga er eens op uit. Ga naar buiten de natuur in of neem je hond mee voor een lange wandeling. Zet wat vrolijke muziek op en ga gewoon er lekker op dansen en geniet van alles om je heen wat je wel nog hebt.
Ik zelf be ook wel iemand geweest die zichzelf verwaarloosd in moeilijke tijden en vergeet dan wel eens goed voor mijn lichaam te zorgen. Daarom neem ik natuurlijke vitaminen, een boost om het zo maar te zeggen zodat ik weer wat energie krijg. Haal vers fruit en maak een fruitcocktail of pers eens een sinaasappel uit met een grapefruit er doorheen.


Mensen worden bang en gaan in angst leven. Ik zou je aanraden alles wat met vrees te maken heeft moet je opruimen. Neem een mentale pauze en ga zo je angst en stress tegemoet. In je eigen huis kan jij bepalen wat jij wilt, daarbuiten is het een andere zaak.
Hou op met je zelf te vergelijken met anderen want jij bent jij en je bent uniek. Niemand heeft dezelfde problemen als jou en niemand leidt het zelfde leven.





Jullie weten dat ik in een chalet leef en een keeshond heeft ent puppies gekregen. Als ik ff down ben dan loop ik naar het nest met jongen en neem er een en knuffel hem lief. Afleiding van de misère is altijd al de beste medicijn geweest.

Een lach van wie dan ook kan je hele dag weer goed maken.

Ik ben geen alwetend iemand maar door de jaren heen weet ik wel hoe ik mij uit deze depressies kan halen. Er is altijd wel iets nieuws onder de zon zoals men dat zegt, altijd wel een reden voor positiviteit. Ik heb geen antwoorden voor iedereen maar kan wel wat hulplijnen uitzetten voor mensen die het even niet meer zien zitten. Gewoon ideeën, overdenkingen die jou misschien kunnen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten