woensdag 13 november 2013

Mooie verhalen over huisdieren

Mooie verhalen over huisdieren


Ik zat net na de maaltijd die ik heb verorberd even te surfen op het internet. inspiratie opdoen voor mijn volgende artikel. Ik kwam een website tegen die zich vermelde als The Good News Website en dacht nou goed nieuws kunnen wij allemaal wel gebruiken.
Ik las allerlei zoete verhalen over de meest schattigste huisdieren en wil ze graag met jullie delen. Ik zelf heb een grote liefde voor alle dieren op deze planeet ik weet niet hoe het met jullie is. Verhalen van mensen waarbij je ziet dat er liefde bestaat tussen mens en dier. Ik weet zeker dat ik bij de dierenliefhebbers een glimlach op het gezicht tover als je onderstaande verhalen leest.



Er was eens een verdwaalde Duitse herder die zijn vrouwelijke baasje meesleepte tot aan de rand van de snelweg. de herdershond ging beschermend over zijn vrouwtje heen staan en blafte hard naar de passerende auto´s. Er werd door automobilisten gestopt en als nel kwamen de hulpdiensten in actie. De hond werd meegenomen naar een opvangcentrum en kreeg de naam Hero. Voor zijn bazin kwam elke hulp te laat maar de hond werd een reddingshond bij de politie.





Een kat lag heerlijk te ronken op de verwarming en iedereen lag te slapen het was midden in de nacht. In huis was er een gevaarlijke opeenhoping gekomen van koolmonoxide en de kat begon ineens te springen op de bedden en een oorverdovend lawaai te maken. De mensen werden wakker en een van de kinderen was zelfs al bewusteloos door de koolmonoxide. De moeder was nog net op tijd om 112 te bellen. Wat een geweldige kat.





Een vrouw viel op de grond op het erf van haar boerderij en kreeg geen lucht meer. haar 7 jaar oude Golden retriever sprong met brute kracht op haar borst en bleef dit gewoon doordoen. De hond heette Toby en Toby heeft haar leven gered door eigenlijk de Heimlich methode toe te passen. Ondanks zijn inspanningen is zijn baasje nog in leven.





Een kat die mijlenver zwom om zijn baasje te vinden. Hij deed er vier maanden over, zwom over een grote rivier, liep tot de kussentjes van zijn poten versleten waren op zoek naar het gezin waarin hij thuishoorde. Molly, de oh zo dappere kat had drie weken alleen geleefd in het huis waarin het gezin haar had moeten achterlaten. Ze was namelijk onvindbaar op de dag van de verhuizing. daarom ging Molly zelf maar op zoek naar de mensen die onvoorwaardelijk van haar hielden.


Twee dolfijnen die een kind van de verdrinkingsdood redden. dat gebeurde bij een toeristische attractie in Italiƫ. De vader had in eerste instantie niet door dat zijn kind in de golven terecht was gekomen. Een dolfijn genaamd Filippo duwde het kind omhoog zodat de vader die op een boot zat het kind meteen kon grijpen. De moeder schreef het verhaal neer en is er vast van overtuigd dat dolfijnen menselijke instincten hebben.





Het verhaal van de pitbull Cheyenne die zijn baasje David Sharp redde. De militair wilde zelfmoord plegen nadat hij in Pakistan gediend had. Hij wilde net de trekker overhalen toen zijn hond aan zijn oor likte. Hij opende zijn ogen en keek in het liefdevolle gezicht van zijn hond. De onvoorwaardelijke liefde van Cheyenne redde hem het leven. Deze man heeft een organisatie opgericht die met reddingshonden mensen redt na aardbevingen.


Ik zelf zal er nog een verhaal aan toevoegen van mijn eigen Yorki die na de scheiding overal met me mee ging. Zij heeft mij gekend in goede en slechte tijden en toen ik depressief werd door allerlei omstandigheden en ziek werd van zwarte magie, was zij de enigste die mij altijd aanzette. Zij was diegene die ondanks dat ik haar uitschold, wat ik normaliter nooit zou doen, mij weer een zacht likje over mijn hand gaf. Zij kwam altijd geruisloos bij mijn bed likte mijn hand of gaf mij zachte likjes in mijn nek. Deze kleine hond schonk mij haar onvoorwaardelijke liefde toen ik het moeilijk had. Sushi zoals ze al heette toen ik haar kreeg, heb ik 16 jaar bij me gehad totdat haar lichaampje de kanker niet meer kon overwinnen.


Ik kan nog honderden verhalen hier opschrijven van de bijzondere relatie tussen mens en dier. Dieren verbeteren de kwaliteit van leven van ieder mens of ze nu gehandicapt zijn, ziek, gezond, man, vrouw of kind. Mens en dier hebben liefdevolle relaties met elkaar en er sprake van onvoorwaardelijke liefde.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten