zondag 10 november 2013

Soms moeten we herinnerd worden aan dankbaarheid

Soms moeten we herinnerd worden aan dankbaarheid



Het leven raast aan de mensheid voorbij, dag in dag uit, jagen we onze doelen na en vergeten vaker een pauze in te lassen. Als ik terug kijk op mijn leven dan zijn er weinig momenten geweest dat ik echt stil heb gestaan bij wat ik had. je werkte van morgens vroeg tot ´s avonds laat en er was geen tijd om te leven. Toch moeten er momenten in je leven zijn dat je even stil staat wie jij bent, wat jij hebt en waar je dankbaar voor kunt zijn.

Ik keek in de spiegel en dacht, ik ben er nog. daar mag ik ook dankbaar voor zijn. Ik ben ik, met mijn eigen individualiteit, mijn ware aard, Vandollum ben ik. Ik heb veel te veel tijd verspild met anderen en heb vele jaren niet goed voor mezelf gezorgd.Het leven gaat zo snel en je hebt niet in de gaten dat er meer is dan alleen maar zege vieringen en eindtermen. Alles wat je meemaakt in je leven leidt naar een bepaald doel. Alles wat je achter de rug hebt heeft je gemaakt tot de mens die je nu bent.
Ik zat gisteren weer verzonken in mijn eigen wereld en maakt me zorgen hoe ik het de komende maand zou redden. Het wordt steeds moeilijker in eht leven om een inkomen te creeren wat niet van de Staat is. Ineens ging de telefoon en was mijn oudste dochter aan de lijn die volop vertelde over haar zoon, mijn kleinzoon. Dat was voor mij weer een openbaring dat er andere zaken zijn als alleen maar je weg te graven in je eigen ellende.

Ik heb kinderen die mij lief hebben en een kleinzoon die me wil zien. lekker knuffelen met oma en samen met mijn dochter praten over koetjes en kalfjes. Weer eens bij mijn moeder koffie drinken en luisteren wat zij op haar 86 jarige leeftijd te vertellen heeft. kijken naar het huisje van mijn broer die hij helemaal verbouwd heeft tot een paradijs.

Allemaal zaken om dankbaar voor te zijn omdat het je weer een beetje afleid van je eigen misère.
Ik ben dankbaar dat mijn moeder er nog is en dat er nog een mogelijkheid bestaat dat ik haar kan zien. Dankbaar dat mijn kinderen er zijn en mijn kleinzoon, mijn nalatenschap op deze wereld. Dankbaar dat ze mij missen want het gaat ook wel eens anders in het leven. Dankbaar dat ik kan ademen zonder kanker cellen in mijn lichaam. Dankbaar voor iedere zonsondergang of opgang in een wereld die door God geschapen is. Dankbaar voor de teleurstellingen in mijn leven omdat ik er van geleerd heb.

Dankbaar voor al het geluk wat ik heb mogen proeven e dankbaar voor al het mooie om mij heen.
Dankbaar voor de natuur, voor de dierenwereld, voor de labrador die hier om mij heen sluipt. Dankbaar dat mensen mij een thuis hebben gegeven terwijl mijn kansen uitzichtloos waren. Dankbaar voor de kinderstemmen die hier klinken op het erf en dankbaar voor alles wat mijn dag opfleurt.

Dankbaar dat er een soulmate in mijn leven is die er altijd voor mij is.



Dankbaar om alles zo te ervaren vanuit mijn hart en ziel



Zoveel dingen om dankbaar voor te zijn



Geen opmerkingen:

Een reactie posten