woensdag 6 november 2013

Een pestverhaal geschreven door een kind

Een pestverhaal geschreven door een kind




Overal ter wereld worden kinderen gepest met alle kwalijke gevolgen van dien. Ik ben een echte kinder vriend en ook hier vanuit mijn chalet staat de deur wagenwijd open voor de kinderen van de toekomst. Ze weten al dat ik schrijf op het internet en ja hoor daar werden mij de eerste verhalen al aangeleverd uit de kleine kinderhanden zelf. Ik wil jullie niet onthouden van dit stuk over pesten en er volgt nog meer.

Een 11 jarig meisje leverde mij dit verhaal in koeienletter´s geschreven op een papiertje wat uit elkaar viel. Ze kwam wel vaker even bij mij praten en ik vertelde haar dat ook kinderen alles van zich af kunnen schrijven.

Ze keek me verbaasd aan ik zei: Jawel hoor ook jij kan dat.

ik vertelde haar dat woorden ingegeven woorden door je gedachten en dat je die gedachten in je eigen woorden weer op papier kunt zetten. Ik vraag jullie om dit schrijven van haar te beoordelen.

Pesten


Op mijn vorige school
werd ik erg gepest
Ik was anders dan de andere
ik was anders dan de rest

Het begon als een spel
Het liep uit de hand
Voor mij werd het een hel

Drie jaar ging dit door
Niet alleen op school
ik had er echt genoeg van
Het zat me echt tot hier
 
 
Pesten is een scherts van het leven
Een schets van elke dag
Een schets die jij haten mag
Gepest worden elke dag opnieuw

Hupsakee je krijgt weer een duw
Ik zie het als een tekening
Je kan niet omschrijven
Maar het gebeurt

Pesten vind ik maar raar
Het is een vreselijk gebaar
Waarom wordt er zoveel gepest
dat vind ik niet zo best

Stop het pesten nu meteen
dan kunnen we samen door
die vreselijke nachtmerrie heen
 
 
Andere school andere vrienden
daar ben ik met veel plezier
Toch diep van binnen bang
Want het herhaalt zich weer

Dan voel ik weer die pijn
en dat wik ik nooit meer


Voor mij zeggen deze woorden alles over de pijn die kinderen voelen als ze gepest worden. Doelbewust heb ik aangevoeld dat er pijn zat in het kind en dat door middel van schrijven zij in ieder geval haar pijn een beetje los kon laten.
Ze komt nu elke dag mij haar verhaal brengen en ik zal haar schrijfsels als goud bewaren.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten