donderdag 21 november 2013

Mijn 1400 ste artikel gaat over Vandollum zelf, haar gedachten, haar gevoelens, haar leven

Mijn 1400 ste artikel gaat over Vandollum zelf

haar gedachten, haar gevoelens, haar leven




Ik schrijf maar en schrijf maar en voordat je het weet is er weer een rond getal. Veertienhonderd artikelen weg geschreven in 9 maanden tijd. Je begint heel voorzichtig, je weet nog niet eens wat een Zilla is. Je schrijft een artikel zonder het in een mapje te doen die je benoemt. heel snel reageren er al mensen en er worden duimen gegeven als je het volgens de ander goed hebt gedaan. Je krijgt zelfs commentaren en suggesties en soms breken er hele discussies los.



Ik denk velen met mij hier op Plazilla wisten niet dat de passie voor schrijven in hen zat. Indien je terug kijkt naar het begin dan zou je jezelf niet kunnen voorstellen waar je nu bent. Zo is dat ook met mij gegaan en de uitkomst bevalt me heel goed. Ik weet nog dat de eerste 50 eurocent er stond en oh wat was ik blij. Nu praat ik soms over 4000 bezoekers per dag alleen al op mijn artikelen zilla en qua opbrengsten heb ik er toch een klein maandinkomen bij.


Je kent zeker wel de Engelse uitspraak :


What goed around comes around?



ik geloof in wat je zaait zal je oogsten en dat pas ik eigenlijk toe op alle aspecten van mijn leven. Ik wil geen wereld meer waarin mensen alleen maar zeggen: geef mij, geef mij alles van jou, geef me jezelf!


Ik geloof meer in een wereld met mensen van wederkerigheid. Doe je goed dan komt goed terug maar dan wel vanuit een eerlijke ziel en hart. Geef nooit op en daar heb ik al vaker over geschreven indien je een doel voor ogen hebt of een droom. Je moet gewoon doorzetten en opeens zal zich een totaal andere wereld voor iedereen openen.



Sommigen praten over roeping en andere over talent en passie. Mensen om hen heen proberen ze af te leiden van hun doel of droom en je raakt ontmoedigd. Een passie is voor mij een roeping, punt uit! je komt allerlei beproevingen tegen en moeilijkheden maar gewoon doorgaan is mijn motto. Ik zal jullie een voorbeeld geven en ik heb het al aangehaald. Mijn roeping ging zo ver dat ik wel internet regelde voor mijn chalet maar nog geen brood had om op te ten. de drijfveer om van mijn profiel een succes te maken was groter , een soort overlevingsdrang. De liefde voor het schrijven heeft niemand me kunnen afpakken.

Mijn huis werd me ontnomen, mijn inkomen, mijn familie,

maar mijn passie behoud ik, mijn principes,

mijn normen en mijn waarden.





Het gaat nooit helemaal van een leien dakje bij Vandollum er komt altijd wel weer zo´n gifbrenger zoals ik dat noem op mijn pad. iemand die nog jaloers is op een uitzichtloze situatie en dat zelfs ten gronde wil richten. Voor mij is schrijven mijn kans op overleven, mijn reddingsboei, althans op dit moment.


Ik heb wel eens gelezen dat door steun van mede schrijvers je jezelf er doorheen kan slepen. Ik denk juist dat het de lezers zijn, je publiek, die jij weet te boeien en die jij weet te inspireren! Je partner die voor de volle honderd procent achter je staat en natuurlijk de ontwerper van de site die jou de gelegenheid geeft om überhaupt artikelen te plaatsen.


Plazilla was de eerste site waarop ik begon te schrijven maar doordat je een inkomen moest genereren zocht ik ook naar andere sites. De beste voor mij waarmee je nog wat kon bijverdienen waren Textbroker, Great Content en Grabbits. Binnen een maand zat ik op alle drie en heb dit ook met jullie gedeeld zodat ook jullie een extra cent konden vergaren.


Je begint met een blog en ik heb er nu 12, je begint met een boek en het is bijna af klaar om uitgegeven te worden. Je maakt teksten voor klanten die als uitstekend worden beschouwd, vanwege mijn ervaring in mijn eigen bedrijf. je wordt zelf zekerder, je gaat meer op je eigen kunnen vertrouwen en je passie ankert zich steeds dieper in je ziel.


Je leert om om te gaan met je zwakheden en je sterke punten en gaat de strijd aan.






Je hebt soms sterke weken en zwakke weken maar dat heeft ieder mens.
Je gezondheid speelt je parten dus je moet je energie zo verdelen en je schema zo reorganiseren dat alles naar behoren werkt. Het is geen gemakkelijke strijd maar wel een die de moeite waard is. Deze strijd zal niemand samen met jou vechten, het is je eigen battle.


Ik ben iemand die gelooft in de mens zelf. Ik geloof in sterktes en zwaktes, in normen en waarden, in persoonlijke kracht. Ik waardeer ander schrijvers hier ook al laat ik dat niet altijd zo merken. Op de achtergrond lees ik mee terwijl ik schrijf voor mijn bestaan.Ik zie de sterke artikelen van velen , verborgen talenten, waardevolle artikelen die het bundelen waard zijn. Ik zie de kracht van anderen als ze het zelf nit zien en moedig ze aan.


Hoe zien anderen jullie en mij heb je jezelf dat wel eens afgevraagd?


Zien ze je als slim, als talentvol, als humoristisch, als alwetend of als boeiend? Is het niet een fantastisch spel om als schrijver te spelen met allerlei emoties en verhalen? Jouw persoonlijke sterkte is de kracht van je voelen en zijn. Woorden benadrukken onze sterktes en door je woordenschat kijk je door een lens naar je publiek.


Als schrijver heb je waardering voor schoonheid, je bent moedig en soms deel je jouw capaciteiten tot liefhebben. Je woorden spreken vaak voorzichtigheid uit, vindingrijkheid en originaliteit. Soms is het teamwork, nieuwsgierigheid en belangstelling voor het wereldgebeuren. Je schrijft over de liefde van je leven of over hop en optimisme. Humor en speelsheid, bescheidenheid en nederigheid. Zelfbeheersing, zelfregulering, sociale intelligentie, enthousiasme en energieën om ons heen.
Soms heb je anderen nodig als je door de bomen het bos niet meer ziet. Sommigen durven niet echt te vragen als ze en behoefte hebben waarmee je kan helpen. Iedereen van ons heeft ongekende vermogens die allemaal tot de persoonlijke ontwikkeling behoren. Ik had altijd moeite met vragen, maar ik heb het geleerd. Specifiek vragen, waarde creëren aan de persoon die je iets vraagt. Vragen met een gericht geloof in het juiste antwoord.





Taal weerspiegelt de behoeften van de samenleving


Wat als we bang zijn voor wie we kunnen zijn?


Veel mensen zijn bang voor het onbekende, de innerlijke stem die hen waarschuwt voor alles en nog wat. is het niet zo dat we sowieso vervreemden van alles wat onbekend is?


Vertrouw op jezelf en je kunnen, want vertrouwen is verder komen in je leven. De grootste angst i iemands leven is altijd de angst om te falen. Vertrouwen is voor ons allemaal hier gewoon schrijven en gaan voor je droom of doel. Succes komt door vertrouwen te hebben in je zelf, vertrouwen op je eigen vaardigheden. je bent niet arrogant als je op jezelf vertrouwt, integendeel.

Vandollum is iemand die empathie heeft voor de wereld. Empathie voor haarzelf, eindelijk na vele jaren. Je kan geen empathie tonen naar anderen als je het niet hebt voor jezelf. Mensen reageren beter op een aanmoediging dan op kleinering. je vang meer vliegen met honing dan azijn toch? Empathie heeft alles te maken met succes, je hoop, je dromen, je inspiratie, aspiratie en je dromen. Er zullen altijd saboteurs aanwezig zijn om dit te verstoren geef ze geen kans en blijf empathisch voor je zelf.
Ook op Plazilla wordt er behoorlijk kritiek gegeven op je schrijfsels. Kritiek kan jou naar beneden halen de keuze is aan jou. Je kan eruit halen dat je niet goed genoeg bent, dat je niet goed bent of dat je de kans neemt om er wat van te leren. Je kan uit boosheid reageren of uit empathie, je laat de criticus vallen of gaat de strijd aan.

Aan jou de keuze!




Vandollum kan niemand demotiveren, want ik heb genoeg zelfvertrouwen, ik heb empathie voor me zelf en ik vervolg mijn droom en passie.


Ik voel de passie dagelijks stromen om mijn dag weer een nieuwe betekenis te geven. Ik handel uit inspiratie waarin ik gebruik maak van energieën om mij heen. Wie kaats kan de bal verwachten en daar ben ik een meester in. Ik ben meer coachend geboren dus probeer dat ook zo na te leven en met een vleugje humor er bij ben ik weer helemaal tevreden. Je kan krachtig zijn als eenling maar toch werkt jouw invloed door als een team. kracht gaat altijd gepaard met aantallen niet met eenlingen.
Ik ben zelfverzekerd en kalm en ren nooit als een kip zonder kop rond. Vertrouwen, rust, geloof zijn altijd bij me. Ik wil de verandering uitstralen die ik om me heen wil zien gebeuren. Concurreren en motiveren om verder de ladder op te klimmen. het gaat zich om de momenten, om de band, om je innerlijke kracht wherever you go.



Problemen zie ik als een uitdaging en de verhalen die ik hier al verteld heb moeten inspireren. verhalen schrijven van vertrouwen, competentie, een begin en een einde. het maakt niet uit zolang ze maar met passie zijn geschreven. taal kiezen die belangrijk voor je is op dat moment en gedachten die veranderen en zo mede jouw gevoel.
Woorden die iets betekenen voor een ander en je zelf, dat is het enigste wat telt.

Elke dag begeef ik me met empathie, motivatie, inspiratie achter mijn oude computer en geef het beste van mezelf. Het maakt me niet uit wat anderen ervan vinden die mij deze passie niet gunnen:



NIETS VERSLAAT HET NASTREVEN
VAN EEN WAARDIGE
EN OVERTUIGENDE DOELSTELLING







Geen opmerkingen:

Een reactie posten