dinsdag 27 augustus 2013

De 10 Principes om naar te Leven

De 10 Principes om naar te Leven



Ik weet niet of dit voor jullie ook geldt, maar ik heb een paar persoonlijke principes.
Principes die iedereen in zij of haar leven kan toepassen, ongeacht religie of levensopvattingen.
Je kunt niet alles controleren wat er op je levenspad gebeurd want we hebben allemaal zo onze verhalen over het leven. Sommige verhalen zijn slechts een rimpeling in ons leven en sommige ervaringen kunnen de loop van ons leven totaal veranderen. Mijn verhaal is en was groot genoeg dat ik reageerde door loslaten. Loslaten en vertrouwen hebben in de toekomst. Indien we zware lessen hebben te verduren worden we kwetsbaar, onzeker en we voelen ons erg ongemakkelijk en vaak verdrietig.


Over het ontdekken wie je bent en waar je voor staat heeft tijd nodig.


Velen van ons hebben in hun leven al uitgestippeld waar ze wonen, met wie ze samen zijn , wie hun kinderen zijn en wat voor werk ze willen doen. Maar vragen ze zich ook af of ze dit wel echt willen. Soms gaar het leven niet vanzelf maar dat betekent niet dat je gefaald hebt. Je hoeft geen excuses te maken en een oordeel te vellen over je eigen waarheid. Je kan niet stil staan bij wat is geweest het maakt je bitter en haatdragend. Met een open hart en geest kan je weer nieuwe ervaringen opdoen in het leven. Wat er is gebeurd hoef je jezelf niet altijd de schuld van te geven. Indien er twee vechten zijn twee schuld en je mag jezelf best vergeven. Je moet van je zelf blijven houden en alle acties in je leven vanuit je hart doorvoeren.Blijf vertrouwen op jezelf en op het universum. Go with the flow en vertrouw er op dat het leven zo uit draait zoals het moet zijn. Ik ben ook iemand die graag controle houdt over mijn leven en dan kan met de flow meegaan best wel eens moeilijkheden opleveren.





Onvoorwaardelijk lief hebben en anderen aanvaarden zoals ze zijn.
Me zelf onvoorwaardelijk lief hebben en respect voor anderen zonder oordeel of voorbehoud.
De overtuigingen van anderen of beslissingen van anderen zijn iets waar hun recht op hebben. I
k hou ook van alle verplichtingen naar anderen toe. Ze zijn namelijk in diepste harmonie met mijn overtuigingen en daden. Ik benader elk aspect van mijn leven door lek dag het beste van mezelf te geven. Mijn liefde, talent en wijsheid probeer ik te maximaliseren en ik zie het leven als een groot wandtapijt vol met vreugde, smart, bewondering, overvloed en mysterie.

Indien anderen gebruik willen maken van mijn wijsheid, kracht en liefde dan mogen ze dit.
Ik probeer iedereen dat te geven wat ze nodig hebben en houdt daarnaast voldoende tijd over voor mezelf. Ik alleen ben verantwoordelijk voor mijn eigen leven en niemand anders.

Ik gebruik mijn fantasie, geweten, onafhankelijke wil, zelfbewustzijn om een vreugdevoller en meer harmonieus leven te creëren. Alle ervaringen in mijn leven zie ik als een kans om te leren.
Dat kan in neerwaartse spiraal zijn maar ook in opwaartse spiraal.

Ik stel mij open voor Gods liefde, vrede en licht en ik geniet van de verbondenheid en energie mij gegeven. Ik ken genade en ervaar het. In mijn relatie is eerlijkheid de hoeksteen en is er op gebaseerd dat je deelt en ook ervoor kiest dat je deelt. Tijd en ruimte met elkaar delen boven alles.

Ik stel mij dagelijks open voor nieuwe ideeën om mijn bewustzijn van het leven te vergroten. Nieuwe gedachten, nieuwe mensen die samen met mij de wereld verkennen zonder twijfel en zonder angst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten