dinsdag 27 augustus 2013

De Bucketlist die ik graag vervuld zou zien !

           De Bucketlist die ik graag vervuld zou zien !

     

De meeste Bucket lijsten omvatten zaken, zoals op avontuur gaan in een ver land of een nieuwe taal leren of de jackpot winnen van een of andere grote loterij. Al deze ervaringen kunnen ons leven wel spannender maken en de drang naar avontuur wordt ter plekke vervuld.
Ik heb ook zon lijst, zoals ieder mens. Het Nederland wat mij zo lief is maakt het mij echter onmogelijk om deze lijst te vervullen. Indien je je verzet tegen de maatschappij wordt je uitkering afgepakt of zoals het laatste geval door verraad weer afgenomen. Ik heb sinds 2005 zoveel meegemaakt dat materiële dingen mij niet meer boeien. Ik heb de wereld al gezien, heb menig avontuur beleefd, van trekken door Amerika tot verblijven in het adembenemende Thailand.

Jaar in jaar uit steeds weer mooiere plekjes ontdekken in mijn mooie tweede vaderland Zuid Afrika.
Ik heb in Europa bijna alles gezien en wat ik niet heb gezien wil ik ook niet zien. Ik heb in mij 55 levensjaren de nodige levenservaring opgebouwd en mensen ontmoet wereldwijd. Sommigen van hen zijn nu nog mijn best vrienden op afstand. Ik heb mijn ware liefde ontmoet en heb samen met hem een gezin gesticht. Drie mooie, prachtige dochters van binnen en buiten. Je doet als moeder er alles aan om ze tot zelfstandige onafhankelijke mensen op te voeden en ze voor te bereiden op hun eigen volwassen leven. Ze gaan uit huis, bouwen hun eigen leven op en treffen en man van hun dromen en voordat je het weet ben je oma.

Naast dit normale leven gaat een leven schuil vaneen vrouw die haar hele leven al vecht tegen de maatschappij. Vroeger in mijn werk, in de scheidingstijd tegen advocaten, rechters, corrupte verzekeringsmaatschappijen, sociale ambtenaren, UWV en CWI.

Indien je afwijkt met jou gedachten en jou zienswijze wordt je geïsoleerd van de maatschappij en uiteindelijk verdreven.Ik zit nu in een dakloze positie, zonder uitkering, midden in de prachtige natuur. Je gaat nadenken over je leven wat je achter hebt gelaten en nadenken over de toekomst die je wilt invullen. Iedereen van ons heeft een aangeboren verlangen om liefde te voelen en te beleven.

Als we liefhebben in ons leven en om ons heen en er uitdrukking aan geven, wordt liefde en geluk besmettelijk. Ik heb mijn Bucketlist waarover ik al geschreven heb verscheurd n be aan een nieuwe begonnen. Ik heb de lijst herzien doordat min leven totaal veranderd is. Waar het op neer komt is niet hoe lang je leven is en hoe breed je jou leven leeft.

  • Stop met je zorgen te maken over schulden, want de crisis wordt alleen maar erger. Zorg eerder voor saamhorigheid tussen mensen zodat je dadelijk als het nog erger wordt een achterban hebt.
  • Vergeef je ex geliefden want ook zij hebben fouten gemaakt en zullen ter verantwoording geroepen worden door een hogere macht
  • Stop met het behalen van resultaten en met de controle over alles
  • Kijk eens wat vaker in de spiegel en begin van jezelf te houden, onvoorwaardelijk!
  • Verlaat de baan die je haat en zoek je eigen passie
  • Vind je doel in jou leven en leef je doel volmondig en vanuit je hart
  • Adopteer een harige vriend die anderen in de steek hebben gelaten of mishandeld
  • Maak je niet druk als je een paar pondjes teveel hebt, heb je zelf lief
  • Vertrouw er op dat niks gebeurt zonder reden. Er gebeuren altijd dingen op jou levenspad die je niet kan controleren. Ga met de flow mee en maak er het beste van
  • Stop met denken over zaken die je misschien verkeerd hebt aangepakt. Je kan het verleden niet veranderen maar wel de toekomst anders beïnvloeden.
  • Zie elke kans als een kans en geef niet op
  • Blijf hoopvol ook in moeilijke situaties en hou het optimisme er in
  • Verwelkom alle levenslessen zoals ik dat ook heb gedaan
  • Zie iedereen als gelijke
  • Leef je eigen normen en waarden en niet die van een ander
  • Inspireer anderen door jou grootheid
  • Volg je hart

Natuurlijk heb ik ook zo mijn verlangens en mijn dromen. Ik zou graag weer een intieme band willen met mijn kinderen, familie en mijn moeder. Dat mensen waar ik lief voor het goed gaat en dat ik zolang het nog kan er deel van kan uitmaken. Ik zou er graag bij willen zijn als mijn kleinzoon opgroeit.......
Maar niet zonder het respect voor mij als persoon..........

SPEEL MET DE WERELD


Geen opmerkingen:

Een reactie posten