dinsdag 27 augustus 2013

Er zijn meerdere spiegels!

WIE BEN IK? BEN IK WIE MEN ZEGT DAT IK BEN?

 

         HOE ZIE IK MEZELF?



Ik heb een hekel aan spiegels. Als ik er in kijk ga ik denken of ik dat wel ben die ik daar zie.
Ik kijk helemaal niet meer naar wie ik ben , maar naar mijn uiterlijk. Ik loop naar buiten en reageer op mensen en mensen reageren terug op mij.

Wat zou er door hun hoofd spelen?

Is het afkeuring of goedkeuring?


Ook je familie, vrienden, kennissen, je werk, je baas, ze laten allemaal door goedkeuring en afkeuring zien wat ze van je vinden en wat ze van je denken. De spiegel van jaloezie, van pijn, van afwijzing en van verdriet, laten mij niet zien wie ik werkelijk ben. Ik ben geschapen met mijn eigen genen, mijn eigen unieke identiteit. De spiegels om mij heen kunnen mij niet veranderen.


Ik kijk in de spiegel en ben trots op me zelf, ik draai mijn hoofd niet weg en ben eerlijk tegen me zelf. Verstand en gevoel komen regelmatig in conflict met elkaar als we eerlijk in de spiegel kijken.
Ik ben trots op me zelf , omdat ik mijn ware ik weer heb terug gevonden.


Ik draai mijn hoofd niet meer weg, omdat ik diep in jou ogen wil kijken en wil zien of je het goed met me voor hebt. Ik ben eerlijk tegen jullie, omdat ik er niks aan heb als er leugens verspreid worden om mij heen. Ik stoor me niet meer aan meningen van mensen waar de zuiverheid niet van aangetoond kan worden. Ik stel mij open voor ervaringen, levenslessen, die mij naar een pad leiden die ik nog niet ken. Ik zal zeker afwijken van dit pad, dat zit in mijn karakter. Ik wil blijven zoeken naar mogelijkheden om me zelf verder te ontplooien. Ik wil graag alles om mij heen zo intens beleven, dat ik ´s avonds er nog met een warm gevoel aan terug denk.


Ik zie in de spiegel iemand die een grote drang heeft naar vrijheid. Mijn hele leven duwt me dat al vooruit en soms ook achteruit. Ik zie ook onbegrip van mensen die me niet kunnen doorgronden.

Ik ben anders, denk anders, voel anders!



De andere persoon is nooit jou spiegel!


Het leven bestaat uit weerspiegeling. Kijk maar om ons heen. Schoonheid,schaduw,uitdagingen,orde,verwarring,helderheid of onduidelijkheid. Moed,zwak, vertrouwen, verraad,liefde en angst. We kunnen leven in een omgeving met volledige kwetsbaarheid. dat e door de dingen om ons heen geraakt worden en alle weerspiegelingen om ons heen omarmen.

De keuze is aan jou!

Ik kijk in de spiegel en zie een lijf waar ik al 53 jaar in huis. De buitenkant bevalt me neit zo goed, want die heeft veel geleden door ziekte en verdriet. Maar schoonheid van de ziel zit niet aan de buitenkant.
Schoonheid is een ervaring, een gevoel waarbij je je lekker voelt.
De geur van een vanille kaars bij je bed.
De glimlach van je kind.
De ondergaande zon of de intense geur van een bloeiende roos.



Schoonheid kan je overal vinden.

Als ik in de spiegel kijk dan zie ik schoonheid.

Omdat ik het wil zien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten