dinsdag 27 augustus 2013

Eenzaam zijn in je leven

Eenzaam zijn in je leven



Ik beschouw me zelf als expert op het gebied van eenzaamheid. Ik kan me genoeg momenten herinneren van eenzaamheid zelfs als er tien mensen in mijn woonkamer aanwezig waren.
Ik heb geleerd door de schoonheid van eenzaamheid dat je niet veel nodig hebt. Ik heb schoonheid gekend van rijkdom en de schoonheid gekend van armoede. Ik heb ook dingen bereikt door eenzaamheid die anderen hun hele leven nog niet zullen bereiken.

Ik vind het heerlijk om alleen te genieten van een cappuccino aan een tafeltje op een gezellig terras. Ik ben niet bang voor negatieve situaties allen omdat ik alleen ben. Ik heb me nooit laten meesleuren door anderen omdat ze bang waren om alleen te zijn. Ik ben ook nooit bang als ik alleen ben want ik weet hoe helend rust kan zijn.

Mijn eenzaamheid is afhankelijk van mijn perspectief. Ik kan alleen zijn en toch niet eenzaam.
Ik kan genieten van eenzame stilte waarin ik de tijd krijg om na te denken, te mediteren en een te zijn met mezelf.

Eenzaamheid is zeer reëel. het kan een sterk gevoel zijn en een slopend gevoel.
Het kan een persoon beïnvloeden tot in het diepst van haar of zijn wezen.
We zijn op een of andere manier onaanvaardbaar, ongewenst, ongeliefd.
Hoeveel mensen zitten niet in destructieve relaties en huwelijke omdat ze bang zijn om alleen of eenzaam te zijn?Eenzaamheid veroorzaakt afwijzing door anderen.
het huwelijk is geen garantie voor het einde van eenzaamheid. de lelijke waarheid is dat eenzaamheid een onontkoombaar onderdeel is van ons menselijke bestaan. J

e kan weigeren om eenzaamheid te aanvaarden en er tegen vechten maar je kan ook aanvaarden dat eenzaamheid toch geluk kan betekenen. Ik weet zeker dat er op de wereld mensen zijn die eenzaam zijn maar toch gelukkig. Er komen altijd momenten waarop we terug geworpen worden naar ons zelf en ons alleen voelen. Momenten waarop we ons onbemind voelen, hulpeloos en volledig geïsoleerd van andere mensen.


Gevoelens van eenzaamheid is een alarmsignaal die afgaat als er in je leven iets veranderd of als er een behoefte niet meer is. Leer te ontdekken wat je nu zo mist en probeer het een plek te geven.
Leer je zelf lief te hebben en je gevoelens van eenzaamheid zullen verminderen. Je bevrijdt jezelf uit een gevangenis van eenzaamheid door verbondenheid met anderen.


Vandollum







Geen opmerkingen:

Een reactie posten