dinsdag 27 augustus 2013

Vanuit mijn hart

Vanuit mijn hart




Toen ik jonger was wist ik weinig van geluk, liefde of het volgen van mijn hart. Je was jong en wilde op je eigen manier het leven ontdekken, zonder gekwetst te worden. Je hebt geen benul van patronen die zich hebben vast gezet in jou, door je opvoeding, door mensen om je heen, die je onbewust beïnvloeden.


Na een mislukt huwelijk van 27 jaar stortte mijn hele wereld in en ik wist niet waar om te beginnen. Ik zakte eerst weg in een depressie en daarna kwam het verzet. De oorlog, de vijandigheid, de woede, maar ook de angst in mij, waren eigenschappen die ik niet graag zag. Ik wilde in mijn nieuwe levensfase een andere kijk krijgen op het leven. Een beter inzicht om het leven te begrijpen.
Ik verwoeste mezelf, door me eigenschappen toe te kennen die niet bij mij pasten. Ik herkende mij zelf bijna niet meer terug. Ik heb hulp gezocht, omdat ik gewoonweg mijn eigen identiteit aan het verliezen was. De gehele oorlog en strijd had mijn eigen ik verwoest. Door vele gesprekken en door inzicht te krijgen in je eigen gedragingen en gedachten, kom je er achter dat er een betonnen muur in mij zat. Een muur waarin ik alle gevoelens en eigen principes achter had verborgen.


Het was een hele openbaring dat je vrede krijgt met je zelf. Dat je vrede krijgt met je verleden en het een plek kan geven in je hart. In mijn hart is nooit plaats geweest voor haat. Zo ben ik niet en zo wil ik ook nooit zijn. Ik wil leven vanuit mijn hart, mijn hart volgen in mijn passies,dromen en geluk.
Leven vanuit je hart is contact hebben met je ware ik. Het brengt je in contact met onvoorwaardelijke liefde, je innerlijke kracht en wijsheid. Je krijgt overzicht op je leven en je kan expressie geven aan een hoger doel. Iedereen voor zichzelf kan een invulling geven aan dat hogere doel. Iedereen bepaalt voor zich wat zijn of haar passie is in het leven.



Mijn passie is schrijven. Ik ontdekte mijn passie toen ik het verhaal wilde opschrijven over mijn leven. Schrijven in een rustige inspirerende omgeving geeft mij de beste inspiratie. Ik zit hier nu ook in mijn kleine gezellige woning, omgeven door zacht brandende kaarsen met een vleugje wierook wat aan mijn neus voorbij komt.


Gedachten komen over menselijke emoties die zijn uitgehouwen en herboren.
Schrijven vanuit het hart is een gedurfde daad.


We worden geconfronteerd met ons zelf en we delen met anderen wat we werkelijk geloven.



Kijk de zon staat aan de hemel
Dit is het einde van de nacht
Ik was verdwaald in het donker
Ik vond mijn weg terug op de tast
Vroeger was ik rijk aan woorden
Ik ben verstild, ik ben veranderd
Maar mijn stem, mijn stem bleef branden
Dit is het vuur, jij mag je warmen

Hoor de taal van mijn hart
Hoor de taal van mijn hart
Ook al klink ik soms gebroken
Gebroken en verward
Het is de taal van mijn hart

Ik heb mijn spiegelbeeld zien vallen
Ik lag in stukken op de grond
Ik heb mezelf leren kennen
Als een held en als een hond
En er is niet zoveel meer over
Van al mijn tedere geweld
Maar ik ken nu ook mijn slechte kanten
En ik sta dichter bij mezelf

Ik zing de taal van mijn hart
Hoor de taal van mijn hart
Ook al klink ik soms gebroken
Gebroken en verward
Het is de taal van mijn hart

Ik ben te nemen of te laten
Je mag van me houden
Je mag me ook haten
Ik ben wie ik ben
Dit is mijn wereld
Dit is mijn stem

Hoor de taal van mijn hart .........


http://www.youtube.com/watch?v=i_xmPD28IA8


En geweldige songtekst van Stef bos die een mens raakt tot in het diepste van zijn ziel. Gemengd met mijn geliefde Afrikaanse taal, laat mij kippenvel bezorgen en een traan vloeit over mijn wangen....

Tranen van geluk

Vandollum







Geen opmerkingen:

Een reactie posten