dinsdag 27 augustus 2013

Mijn Mysterie Box

Mijn Mysterie Box



Al sinds ik een jong meisje was, bewaar ik alles wat voor mij emotionele waarde heeft. Materialistische dingen zeggen mij niet veel, ik heb het namelijk allemaal gehad.
De mysterie doos van mijn leven, bevat alles wat voor mij op aarde iets betekent.
Het is de mysterie doos van mijn leven geworden en als ik hem openmaak dan is er magie.
Enkele van je grootste en kostbaarste momenten in het leven zijn gratis.

Overweldigende schoonheid, extreme rust, de overvloed van vreugde en de sensaties van de liefde. Dit zijn allemaal herinneringen die gekoesterd moeten worden.
Mijn eerste item in mijn box is een zelfgemaakt beertje, wat ik samen met mijn vader heb gemaakt. Ik zal hem altijd bewaren om dat dit moment heel dierbaar was. Een beertje maken van rode klei, samen met tandenstokers een gezicht proberen te maken en dan kijken in de oven deur of hij al klaar was. Daarna kwam de verf er aan te pas en klaar was mijn beertje.




Ik heb nog de gedroogde rozen blaadjes van mijn eerste vriendje. Ik kreeg de roos die hij zelf had geplukt, toen we stiekem hadden afgesproken bij ons in het bosje. Nadat hij uitgebloeid was, heb ik hem in een envelop in mijn agenda gedaan, en daar zit hij nu nog. Zo bewaar ik belangrijke brieven en kaarten, maar dan alleen die hele speciale. Ik heb een keer van mijn broer een kaartje gekregen uit Frankrijk. Zo´n klein kaartje van vijf bij vijf centimeter, je kent ze wel. daar stond in een code taal die we altijd gebruikten iets op geschreven en ik heb er twee uur over gedaan o te ontcijferen wat er stond.


Uiteindelijk deelde hij me mede dat hij papa zou worden. Uniek toch.
Ik heb ook nog een krantenknipsel uit de jaren zeventig. Een grote mijnwerkers demonstratie in Den haag, waar mijn vader de voortrekker van was. De Staat wilde duizenden mijnwerkers in een oude pensioenregeling duwen, en daar waren de Limburgers het niet mee eens. Ik heb mij eigen geboortekaartje en kopieën van de kaartjes van mijn broers. Ik heb mijn eerste liefdesbrief nog, mijn school rapporten, zwemdiploma´s en oorkonden.




Ik ben zo´n emotionele verzamelaar dus de belangrijke dingen van mijn kinderen heb ik ook nog. het doop jurkje waar ze alle drie in gedoopt zijn.Het doop kussen, de zilveren rammelaars, mijn zelfgemaakte Minnie Mouse dekbedje en dekentje. Alle belangrijke schriften door de schooljaren heen. Hun rapporten en ook hun tekenboeken.


Ik heb ook een gedicht er in, wat mijn vader me achterliet na zijn dood:

Je brengt vreugde in mijn hart
Ik hou van jou ogen van je tedere gebaar
Ik keek naar je toen je werd geboren
En wist meteen dat ik er altijd voor je zou zijn
Onze herinneringen samen zijn groot
Ik voel een krachtig vaderschap
Je bent speciaal een krachtige geest
Denken voor anderen en geeft het meest
Jij en ik waren een geweldig team
Een droom een dochter zoals jij


Ik ben een echte verzamelaar, van dingen die emotionele waarde hebben voor mij. Ik wil ook ieder moment vastleggen op video of foto, om maar niet te vergeten hoe mooi of fijn dat moment is geweest.

De Mysterie Box ben ik begonnen, omdat ik zeer zeker deze dingen wil delen met mijn kinderen. Ik wordt nu zelf oma in December voor de eerste keer en mijn dochter heeft al een aantal zaken teruggekregen die van haar zijn geweest. De eerste schoentjes die ik heb laten verzilveren of haar eerste knuffel.

Ik heb ook nog servetten bewaard, die mijn kinderen vol hebben getekend in een restaurant. Ik heb ze laatst nog doorgestuurd naar hen en ze vinden het helemaal geweldig.




In mijn Mysterie Box zit ook alles wat mij lief is.
Mijn partner, mijn kinderen, mijn familie en mijn moeder.
Belangrijke mensen die een deel uit maken van mijn leven.

In mijn Mysterie Box zitten de lachjes, de vriendelijkheid, de bezorgdheid, de steun en onvoorwaardelijke liefde van mijn vrienden. Elke keer als ik er naar kijk, wordt ik weer warm om mijn hart.

In mijn Mysterie Box komen ook de mooie gedichten die ik schrijf.
De verhalen die me aan het hart gaan, mijn inspiratie en mijn boek.

Alles heeft er mee te maken, dat ik iets achterlaat wat voor mij belangrijk is geweest.
Iedereen heeft zo zijn eigen Mysterie Box.
Zijn eigen verhalen, zijn eigen dierbare momenten.

Ik ben heel erg benieuwd hoe jou Mysterie Box er uit ziet?

Vandollum



Geen opmerkingen:

Een reactie posten