dinsdag 27 augustus 2013

Mijn gedachten over de liefde

Mijn gedachten over de liefde




Ik zit de laatste tijd vaker na te denken over het leven, over de liefde en de mensheid hier op aarde.
Ik kreeg een terugblik op mijn eigen leven en kwam tot de ontdekking dat het leven soms oneerlijk kan verlopen. mensen die van je houden of waar jij van houdt, onbereikbaar. Liefde kan pijnlijk zijn en lijden tot veel schade. Maar liefde kan ook bergen verzetten en je intens gelukkig maken . Zonder liefde kunnen we niet leven.


Veel mensen die ik lief heb gehad zijn er niet meer en dat is een groot gemis.
ik benoem de liefde als de ultieme drug in je leven. Het geeft je het gevoel te leven.
Liefde is krachtig en zolang als het duurt een ongelooflijk ervaring. liefde is een intense en aangename deken van geluk en tevredenheid. Liefde is het grootste geschenk dat we ooit kunnen geven of ontvangen. Liefde helpt ons moeilijke tijden te overwinnen.

Liefde kan een frons veranderen in ene glimlach.

In deze harde en lelijke wereld waarin wij leven is het een enorme taak om de liefde levend te houden. We moeten het met zijn alleen proberen, allen tezamen, de magie van de liefde. Het is niet goed als we de woede vasthouden, we moeten ze laten varen. Vergeving is beter voor onze ziel dan vast te houden aan wrok. harde woorden worden nooit vergeten. Maak een voorzichtige en goede woordkeuze, voordat je de ander aanspreekt.


We maken ons allemaal schuldig aan ongeduld en nijd. het gras is niet altijd groener aan de overkant. We moeten leren om niet zoveel te verwachten dan zullen we ook minder teleurgesteld worden.
Ik heb in mijn leven heel wat fouten gemaakt. Dat geef ik ook eerlijk toe. Ik ben niet perfect geboren, niemand is. We moeten weer de tijd nemen om elkaars harten te verkennen. Meer begrip gaan tonen voor anderen en minder geneigd zijn om anderen te kwetsen of niet te begrijpen. En lach kan al vaker helpen om iemand´s dag om te toveren tot een sprookje. Liefde tussen mensen geeft minder stress, minder hartzeer, minder misverstanden, minder van alles wat negatief is.






Liefde laat je de beloningen plukken wat betreft geluk, gezondheid, vrede en positiviteit.

Is dat niet wat we willen van deze maatschappij?

We kunnen allemaal meewerken aan een mooi liefdes schilderij van de wereld

Een schilderij waarin de liefde overstroomt




Vandollum




Geen opmerkingen:

Een reactie posten