maandag 26 augustus 2013

Nederlands met hun gekke uitspraken!

Nederlands met hun gekke uitspraken!



Wij Nederlanders zijn een expert op het gebied van vreemde talen.
Als we Engeland in gaan spreken we Engels, als we Amerika ingaan gaan we het film Amerikaans spreken en in Duitsland doen we ons best om alle naamvallen goed te hebben. We zijn te eigenwijs om een woordenboek in vreemde talen aan te schaffen en als we he al hebben , laten we het boekje thuis liggen. Indien je nu een verspreking doet, kan dit toch gekke situaties leiden of tot wel hele vreemde blikken. Ik heb dat zelf meegemaakt vaak genoeg in Zuid Afrika, waarvan je denkt, ze verstaan wel het Nederlands. Maar soms hebben de woorden in een andere taal een heel andere betekenis.

Woorden kunnen in verschillende talen naar de (geschreven of gesproken) vorm sterk op elkaar lijken, terwijl de betekenis niet hetzelfde (soms zelfs het tegenovergestelde) is. In het Engels betekent het woord AIR, lucht, maar in het Maleis betekent het woord water. Het Italiaanse woord voor warm is Caldo, wat weer lijkt op het Duitse woord kalt. Het Zweedse liedje Boten Anna gaat eigenlijk over een boor. Wij Nederlanders denken dat het over een boot gaat. het Engelse woord administration betekent onder andere regering, bij ons betekent administratie heel wat anders.

Ik bekijk liever de humor van woorden. Ik kom al jarenlang in Afrika en heb al de nodige versprekingen gedaan. Mijjn dochter was stout en ik zei: Ik sla je dadelijk op je kont. Nou het hele gezelschap keek me aan of ik van een andere planeet kwam. Kont is in het Zuid Afrikaans, poes, vagina, of hoe je het ook maar wilt benoemen. Zo werkt de taal ook andersom. Mijn Zuid Afrikaanse vriendin en ik zaten in een klein restaurantje hier in Nederland. Heerlijk gegeten en daar zegt ze toch keihard: Ik kan met ulle almal,baie goed klaarkom. Ik zeg schat, dat kan je hier in nederland niet zo zeggen. In feite zeg je: Ik kan bij al deze jonge kelners hier aanwezig, een goed orgasme krijgen. De nodige lachjes heb ik al gehad overal op de wereld en ik zal een paar met jullie delen.


My compliments to your cock for the lovely diner!
 
 
Where can I strike my shirts?
 

We would like to rent a topless car

I'm enjoying my first period here
Yes, yes, it is me what.
On old-years-evening weeat appleflaps and oilballs.
Now the monkey comes out of the sleeve.
 
A hot headed Drent in Ter Aple
Who always ran too hard from staple
forsplintered his plate
when the waitress was late
and gave her a lell with his laple.
A terrible infant called Peter
sprenkled his bed with a gheeter.
His father got woost,
took hold of a knoost
and gave him a pack on his meter.
 
 
I wish you have a pleasant period!
 
You should never look a given horse in the back
 
Come on , don’t let them eat the cheese of your bread!
 
 
We have stand for hotter fires’

Vandollum




Geen opmerkingen:

Een reactie posten