dinsdag 27 augustus 2013

Gedachten Kronkels

 

Gedachten Kronkels


                             
Gedachten kronkels gaan dag en nacht door mijn hoofd

Hebben jullie dat niet dat je ergens aan denkt of ergens over gaat fantaseren?

Ik wel!

meerdere malen per dag vliegen mijn gedachten met me weg en brengen me naar paradijselijke oorden. Ik lig dan heerlijk met een mooi strak lijf in een sexy bikini op het strand. de ene keer lig ik in Griekenland op het strand en de andere keer lig ik op de prachtige stranden van de Maldiven.
Een andere keer denk ik weer aan mijn overleden broer. waren de stemmen die hij in zijn hoofd hoorde een ziektebeeld of waren het sterke gedachten. Gedachten worden gecreëerd door middel van beelden, geluiden, geuren of woorden. Soms zelfs door stilte.


Gedachten kracht is de sleutel tot het creëren van je werkelijkheid.



We kunnen onze geest en lichaam veranderen, zodra je je realiseert dat je omgeving een verlenging is van jouw geest. Jouw persoonlijkheid creëert jouw realiteit. Wanneer je dus een nieuwe persoonlijkheid wilt creëren, verander dan fundamenteel je manier van denken: wordt iemand anders. De meeste mensen hebben een crisis nodig om te veranderen, maar zou je daar op wachten?


We hebben de keuze om te leren en te veranderen in een staat van vreugde
Er zijn zoveel dingen in het leven die we niet begrijpen. Alles om ons heen lijkt vaak een theatrale productie met een geheime werking. Er gebeuren wereldwijs miljoenen dingen om ons heen en toch blijven we geconcentreerd en soms gefrustreerd bezig met het drama van ons huidige leven.
´s Morgens wordt je wakker en dan denk je dat je die droom echt hebt beleefd. misschien krijg je wel die dodelijke ziekte waar je van gedroomd hebt of misschien win je wel die jackpot!


 Er gebeuren wonderbaarlijke dingen in ons leven waar we geen verklaring voor kunnen vinden.
Je stapt het vliegtuig in en daar zit naast jou een oude schoolvriend die je eigenlijk was vergeten. Subtiele duwtjes van jou ziel laten je soms dingen zien, die je zelf bewust niet ziet.
Ik heb me de afgelopen week stil gehouden hier, omdat ik ruimte nodig had voor ideeën te ontwikkelen in mijn hoofd. Wij allemaal zijn mensen van licht en duisternis en maken al te vaak illusies door te denken zonder een er tussen in.

Onze menselijke natuur is heel complex, met lichte en donkere krachten in onze menselijke psyche. Rationele gedachten of irrationele gedachten, logisch of sensueel, deze gedachten spelen en ze vormen onze geest. We verliezen onze menselijkheid als er vleselijke krankzinnig gedachten door ons hoofd dwarrelen. Soms wordt je blind en geabsorbeerd door de duisternis. je hebt geen heldere gedachten meer, geen rede, geen gezond verstand en je wordt destructief op je zelf.


De vrijheid van gedachten hebben ook te maken met politieke onderdrukking. Door manipulatie en onderdrukking leggen ze onze vrije gedachten aan banden. Er is geen toestand of situatie meer waarbij we onze gedachten kunnen uitspreken. We kunnen ons niet meer uiten zoals we willen, geloven zoals we geloven en denken zoals we denken.





Ik zou graag willen dat er weer vrijheid kwam om plezier te beleven aan onze gedachten.
Gedachten van vreugde en vrede en liefde om ons heen. De vrijheid van seksuele expressie, seksualiteit verkennen en onze tradities weer naar boven halen. Vrijheid is macht en draagt verantwoordelijkheid voor je denken. Indien er niemand meer controleert, dan zijn wij als mensen de enigen die verantwoordelijk zijn voor ons denken. Je moet dan bereid zijn om te weigeren, je vrijheid te beschermen en niet te profiteren van armen en zwakkeren.

We moeten een onafhankelijke sterke wil tonen en zelfredzaam zijn.

De joie de vivre die we hadden als kind, dat is pas leven. de huidige maatschappij draait met mensen die als machines zijn afgesteld. De wensen en verlangens zijn vervangen geworden door schuld.
Vrijheid in leven en vrijheid in gedachten is een heilige waarde die alleen bereikt kan worden door rechtvaardigheid.

Vrijheid moet gekoesterd worden als een heilige vlam


Vandollum




Geen opmerkingen:

Een reactie posten