maandag 26 augustus 2013

Koffie is goed voor je gezondheid!

Koffie is goed voor je gezondheid!




Ik hou van een heerlijke kop koffie. ´s Morgens gaat de koffiemachine bij mij al aan en mijn laatste kop koffie pak ik ´s avonds om zo´n uur of acht. Wetenschappers hebben ontdekt dat koffie goed voor u is. Ze hebben de verschillende effecten van koffie onderzocht op het gebeid van gezondheid. Koffie is beween een van de gezondste draken ter wereld.

Koffie bevordert de intelligentie
Koffie is er niet alleen maar om je wakker te houden, maar het maakt je letterlijk slimmer. Het bestanddeel van koffie, cafeïne, is een stimulerend middel, dat weten we allemaal. Cafeïne verbetert de stemming en ook het geheugen. de waakzaamheid wordt beter en ook uw algemene cognitieve functies verbeteren zich.

Koffie verbrandt vet
Ik wilde al een paar kilo´s kwijt raken dus kom maar op met die koffie. Cafeïne zorgt voor vet verbranding. cafeïne heeft ook een stimulerende werking op ons centrale zenuwstelsel en bevordert de oxidatie van vetzuren.

Koffie verlaagt risico op Diabetes
Diabetes komt steeds meer voor in onze samenleving. Koffie is herhaaldelijk geassocieerd met het verlagen van diabetes en na een massaal onderzoek met meer dan 500.000 deelnemers, werd bewezen dat een kopje koffie per dag de kans op diabetes met 7 % verminderd.

Koffie is goed voor de lever
De lever is een orgaan dat vitale functies uitvoert voor ons lichaam. Teveel aan alcohol en fructose maken de lever ziek. Meerdere studies hebben aangetoond dat koffie de kans op levercirrose met wel 40 % vermindert.

Risico op Alzheimer en parkinson wordt verminderd
Koffie maakt je niet alleen slimmer maar beschermt ook je hersenen op oudere leeftijd. Koffiedrinkers verlagen het risico op deze ziekten doordat cafeïne de stof dopamine vermeerdert.

Koffie bevat vitaminen
In koffie zit niet alleen zwart water, maar ook voedingsstoffen die voortkomen uit de koffiebonen. Een kopje koffie bevat 6 % vitamine B5, 11% vitamine B2, 2 % vitamine B3 en B1 en dan ook nog kalium. Ook antioxidanten zitten in koffie en daar weten we allemaal van dat deze cel genererend zijn. Het is nu half negen en door dit artikel is mijn laatste kop koffie wat later gepland. ik ga me nu nog een heerlijke latte macchiato maken, zoetje er in en dan ga ik mijn laatste artikel vandaag schrijven

Fijne avond


Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten