maandag 26 augustus 2013

Van Dollum´s Ware Aard

Van Dollum´s Ware Aard



Ik weet dat ik op 54 jarige leeftijd een goede blik heb op de persoon die ik ben geworden.
Jou karakter heeft ook te maken met je verleden, je opvoeding.

Ik groeide op in en gezin met nog vijf kinderen die allemaal een totaal andere kijk hebben op het leven en hun zijn. De omgeving waarin ik opgroeide was warm liefdevol, streng, maar rechtvaardig. Ik ben op een na het jongste kind en heb karaktertrekken en principes, normen en waarden van mijn omgeving meegekregen.

Ik ben iemand met een sterke moraal, een mens die altijd het juiste wil doen voor de mensheid.
Sinds dat ik klein was zijn er altijd uitdagingen op mijn pad geweest die er toe hebben bij gedragen dat ik ben wie ik ben. Het karakter is een combinatie van innerlijk eigenschappen.

Van allerlei opgedane ervaringen zijn bepalend hoe het karakter wordt gevormd , maar ook hoe het karakter kan veranderen. Je kan groeien in bepaalde eigenschappen die je van je geboorte af hebt meegekregen. Een ding is zeker in mijn leven en dat is het feit dat ik mijn karakter nooit in gevaar laat brengen. Ik ben op deze wereld gekomen met karaktereigenschappen die bij mij horen en die mij geschonken zijn. Kenmerken die uniek zijn voor mezelf.

Naarmate je ouder wordt hecht je waarde aan die eigenschappen aan de ware aard van je zelf. Onze samenleving stopt mensen in hokjes en onze jeugd moeten lid worden van een of andere cult of scene.

Iedereen heeft verschillende kanten of gezichten die zij aan anderen laten zien of ze worden als mens totaal verschillend waargenomen. Ik doe geen moeite meer om mezelf te verantwoorden ten opzichte van anderen want ik ben gewoon me zelf. Mensen lopen vaak met een masker op en laten niks van zich zelf zien. Ook ik deed dat jarenlang, de vrolijke noot uithangen, de vrouw die alles kan met altijd een gulle lach op haar gezicht. Van binnen echter een gebroken hart, gekwetst en verdrietig.
Vaak als ik bij familie ben dan veranderd mijn humeur, omdat ik gefrustreerd raak en verveeld. Mensen leven in cirkels en draaien altijd in dezelfde eigenschappen.

Wijk je af van die norm met jou karakter, dan wordt je bestempeld als egocentrisch, lui, vreemd, hard, cynisch. Mijn gehele leven heb ik geen vrienden gehad, ik was altijd een eenling. Toen ik jonger was wist ik niet waarom, nu wel. Vechters of strijders zijn altijd alleen. Ze zullen nooit een menigte of een kleine groep mensen meekrijgen in hun strijd.

Vroeger was ik een goedlachs meisje, zonder bedenkingen vertrouwend op de mensheid, geloven in het goede, liefdevol, temperamentvol, vol zelfvertrouwen en zelfzeker. We zijn geen robots dus persoonlijkheid verandert door te leven, door de dood en door gebeurtenissen.

Een heel belangrijke karaktereigenschap van mij is eerlijkheid. Ik wil een eerlijk leven leiden en kan niet tegen onrecht anderen aangedaan. Onder eerlijkheid versta ik ook de ander laten voor wie hij of zij is. ieder mens is uniek met zijn eigen karakter, zijn eigen normen en waarden, zijn mens zijn.
De ware Vandollum is ook een zacht mens, een liefhebbend persoon, een doordacht persoon.

Ik hou van poëzie, van kunst, van schrijven en probeer dat ook mijn eigen te maken. Ik hou van muziek en gooi er mijn hele ziel in. Ik ben heel creatief en vind het prachtig dat ik met de samenwerking tussen tussen denken en doen, mooie dingen kan creëren. Ik heb een open geest en ben vriendelijk naar iedereen.

Ik hou van humor wat vaak er toe bijdragen geeft dat ik mensen bereikte of zelfs een weg was naar succes. Humor verlicht stress in je naaste omgeving, bij vreemden, in je werk en in groepen. Humor stimuleert de groei van nieuwe ideeën en oplossingen voor gezamenlijke doelen.

Creatief ben ik ook om onecht te bestrijden. Onrecht in andermans leven en in mijn eigen.
Ik ben voortdurend op zoek naar andere vernieuwende concepten en ideeën. Mijn leven bestaat uit overleven met een brede mix van allerlei rollen die er gespeeld moeten worden. Overleven heeft ook met karakter te maken en wel met de eigenschap van veerkracht.

Zelfs na veel mislukkingen, tegenslagen en conflicten ben ik altijd nog in staat om mijn eigen weg te vinden. Door elke uitdaging wordt ik sterker en wijzer. vaak heeft mijn veerkracht me gered van een sombere uitkomst.

Ik heb een avontuurlijke kant in mij die mijn karakter versterkt. Ik daag me altijd uit om uit mijn comfort zone te stappen en andere dingen te proberen. Ik ga op zelfonderzoek uit en interesseer me voor allerlei gebeiden. De karaktereigenschap nieuwsgierigheid staat hier voor op.
Andere mensen denken dat je moet, anderen willen, anderen vragen en anderen beoordelen.

Anderen hebben verwachtingen aan mij waaraan ik niet meer wil voldoen. Hun verwachtingen maken geen deel meer uit van mijn leven, want ik leef voor me zelf. je kan niet vrij zijn als je niet jezelf bent.

De meest gezonde emotie van de mens is dankbaarheid. Dankbaarheid is mijn wapen ondanks alle tegenslagen en botsingen. Ondanks diepe ellende help ik mensen door ze te laten zien dat ze toch nog zaken hebben in hun leven om dankbaar voor te zijn. Indien ik mijn liefde voor deze emotie over kan brengen dan voelt de ander zich ook gelukkig.





Ik zou niks aan me zelf veranderen en ook niet uit mijn verleden. Al gaandeweg op ons levenspad worden we wie we zijn. Het leven maakt je sterker. Je hoeft niet perfect te zijn, niemand regeert jou leven en al helemaal niet je karakter. het gaat om balans te vinden waarbij jij je gelukkig voelt.
Ik zie me zelf als aangenaam gezelschap, ik ben beschermend en doortastend.

Creatief in alle opzichten en gemoedelijk en hulpvaardig. Ik imponeer mensen door mijn intelligentie en kracht. Ik ben kwetsbaar, leergierig, melancholiek en moedig. ik ben een sociaal mens, stoutmoedig en sympathiek. temperamentvol, teruggetrokken maar ook trouw.

Je kan met mij lachen en huilen maar overschrijd mijn grenzen niet.

Ik accepteer lang zaken maar als de knop eenmaal omgedraaid is draai ik hem nooit meer terug.

Vandollum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten